Pražský deník se prodává i z pytlů v ulicích

Plastový pytel s kasičkou na 10 Kč, to je jedna z distribučních cest občerstveného listu.

Plastový pytel s červenou kasičkou na 10 Kč - jedna z distribučních cest Pražského deníku

Plastový pytel s červenou kasičkou na 10 Kč - jedna z distribučních cest Pražského deníku

Inovovaný Pražský deník se bude od pondělí 25. dubna prodávat i prostřednictvím speciálních plastových pytlů. Budou umístěny třeba na sloupech, lavičkách či telefonních budkách. Oznámila to mluvčí vydavatelství Vltava-Labe-Press Lenka Brandtová. „Pražané si tak budou moci po vhození desetikoruny do kasičky vzít svůj výtisk Pražského deníku,“ uvedla. Podobný systém je podle ní obvyklý v Rakousku nebo Švýcarsku, ale v Česku se objeví poprvé.

Pytle byly rozmístěny v noci na pondělí na viditelných místech po celé Praze. Budou například u stanic metra, několik pytlů bude třeba v Nádražní ulici, u které je vlakové nádraží a stanice metra Anděl a Smíchovské nádraží. Distribučních pytlů je 1.000, celkový náklad se přitom dneškem zvyšuje na 70.000. Jde tedy především o marketingový počin a těžko výdělečný - náklady na pořízení, umístění a opět svoz pytlů budou nemalé. Připomeňme, že cena za výtisk Pražského deníku se zároveň snižuje z dosavadních 16 Kč na zmiňovaných 10 Kč.

Kromě speciálních pytlů budou také deník prodávat na ulici kolportéři. K dostání bude i v běžné distribuční síti a také formou předplatného.

Od pondělí vydavatelství změní podobu Pražského deníku. Změnu doprovází výraznější grafické úpravy podoby Pražského deníku a podobné menší zásahy do 70 regionálních mutací Deníku. Odstartovala rovněž nová podoba webu Deník.cz. „Podtitul Pražského deníku je Praha – Česko – Svět, protože budeme přinášet kompaktní zpravodajství z Česka, ze světa a z ekonomiky,“ prohlásil Roman Gallo, který projekt přeměny novin řídí. 

Podle generálního ředitele VLP Michala Klímy se teď Pražský deník pohybuje se čteností kolem 12.000 až 13.000 čtenářů na chvostu první desítky v Praze. „Postavení Deníku v Praze neodpovídá potenciálu, který Deník na pražském trhu má. Deník je všude jinde v republice buď lídr trhu, nebo je v žebříčku čtenosti druhý, maximálně třetí. V Praze chceme zásadně vylepšit své postavení, čímž posílíme Deník jako celek a upevníme tak své postavení nejčtenějších seriózních novin,“ uvedl Klíma. 

Jak se mění Pražský deník

Noviny 

Autorem grafického konceptu je Jiří Bušek.

  • Titulní strana bude vizuálně silná mozaika fotografií s hlavní dominantní fotografií.
  • Na druhé straně čtenáře osloví zajímavá témata zpracovaná v infografice.
  • Následují informace z kultury a okrajových regionů Prahy. Připraveny jsou i další nové a nově pojaté rubriky jako Názory, Svět, lifestylové Jak na toSvět celebrit.
  • Dostatečný prostor je věnován sportu.
  • Nově vytvořená záhlaví spolu s texty zarovnanými vlevo prospívají snadnějšímu čtení i celkovému odlehčení informací. 

Web

Změnou grafiky a layoutu prošel i web Deník.cz s pražskou mutací Pražský.deník.cz.

  • Hlavní stránka bude pestřejší. Čtenáři na ní najdou dvojnásobné množství zpráv.
  • Objeví se například i dvě nové rubriky Pro a protiMoje místa s novým designem a typem článků, který se zásadně liší od běžných textů na webu.
  • Na hlavní stránce budou dva nové boxy Městské zpravodajstvíVaše město.
  • Novinkou bude i globální článek, který umožní publikovat text napříč celým deníkem. Bude využíván především pro propagaci mimořádných událostí jako mistrovství světa v ledním hokeji, fotbalové Euro či letní olympijské hry.
  • Reklamní plochy budou konsolidovány v rámci celého webu.

Zdroj: Vltava-Labe-Press