Pozor: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí, ve 12.

“Přechod od Trojana se T-Mobilu zřejmě povede”

U reklamních katů vyhrává Saatchi & Saatchi s novou sérií pro T-Mobile, těsně následován kampaní McCannu pro Vodafone. Spojení smetanových krémů se zoo naopak propadlo.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 8. týden 2018

  1. Saatchi & Saatchi: Hotel Růženka (48 %)
    značka, klient: T-Mobile
  2. McCann Prague: Spolu už na pevno (45 %)
    značka, klient: Vodafone
  3. BeefBrothers: Jen dohromady jsme sport (33 %)
    značka, klient: Equa bank
  4. V každém z nás je kus sportovce (21 %)
    značka, klient: Letiště Václava Havla Praha
  5. LineArt: Krajanka Zoo (16 %)
    značka: Krajanka, klient: Alimpex Food

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. T-Mobile nahradil Trojana Hádkem (48 %)

Operátor T-Mobile zavedl novou službu Magenta 1 a spolu s ní odstartoval i nový komunikační koncept, který ji podpoří. Ivana Trojana po čtyřech letech nahradil Kryštof Hádek a Veronika Kubařová. Ti ve spotech ztvární manžele, kteří si pořídí horský hotel Růženka. V roli jejich zaměstnanců se objeví Jiří Langmajer, Anastázie Chocholatá a Ctirad Götz a také tenistka Petra Kvitová. Kampaň běží od 15. února do 15. března. “Budeme zákazníky seznamovat se zcela novým principem nabídky našich služeb, proto jsme se rozhodli pro komunikaci v rámci zcela nového reklamního konceptu,” uvedl ředitel marketingové komunikace T-Mobile Jan Stanko.

Během nejbližší kampaně diváci uvidí první padesátivteřinový televizní spot, pro internet je připravena jeho prodloužená verze. Režie se ujal Juraj Janiš, za kamerou stál Filip Marek. Kromě televize kampaň poběží také na venkovních nosičích, v printu, on-line, retailu i na sociálních sítích. Kreativní koncept připravila Saatchi & Saatchi. Havas Worldwide Prague má na starosti podlinkovou komunikaci a retail, online a retail řeší Proboston Creative, sociální sítě Peppermint Digital. Média nakupuje MediaCom Praha.

T-Mobile Comedy TV. Jako zábava fajn, ale čím dál víc skřípe, jak na televizní miniseriál šroubují a pasují produkty a služby. Ale – co by taky říkali jiného, že jo.
Vilém Rubeš

Já mám ty kluky, co to píšou, rád. A vím, jak je těžký vymyslet spot na tak abstraktní zadání. Proto věřím, že tohle bylo jen takový zaškobrtnutí na jinak úspěšný cestě. I mistr tesař se halt někdy utne, ale utnout se s takovejma mistrama, jako je Langmajer nebo Hádek, víckrát, by byla věčná škoděnka.
Adam Roučka

Já jsem pěkně natěšenej. Laťka je pořádně vysoko, tak jsem zvědavej. Já tohle ani zatím nechci hodnotit, ale vypadá to zatím hodně dobře.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Vítám milé čtenáře u svého prvního šlehu do Katovny. A hnedle musím dáti velmi pěkné hodnocení. Na týmobajlí poměry je to opětovný nadstandard české reklamní tvorby. Možná ještě lepší. Čekám, kdy Langoš srazí sněhuláka.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Minule som si tu pokladal otázku, čo z T-Mobilu ostane, keď príde o Trojana. No, teraz to už viem – šovinistickejší Vodáč!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Ivan Trojan je fenomenální herec, takže nahradit ho kýmkoliv i čímkoliv bude vždycky těžké. Navíc reklamní formát sitcomu moc nepřeje, protože ve 30 vteřinách (nebo i dvou minutách) nerozehrajete charaktery tak, jako v půlhodině. Kdyby s Petrou Kvitovou přijela i celá rodina z reklamy na Vodafone, nikdo by si toho možná ani nevšiml. Každopádně se mi moc líbí kamera Filipa Marka.
Pavel Sobek (Textar.cz)

Tohle vypadá jako trailer k nové české komedii. A možná to bude mnohem lepší film, než které česká kinematografie produkuje. Zdá se, že přechod od Trojana se povede. Vůči dvojsmyslům jsem už imunní a už ani “zasypat výhodami” mě nepobouří. Čemu nerozumím obecně je, proč se operátoři svou komunikací pořád tak přibližují. Vodafone se dříve snažil hranými spoty dohnat T-Mobile, až se nakonec ustálil u rodinky. A teď se zas T-Mobile přibližuje Vodafonu. Je to taková česká telekomunikačí honěná. Baba.
David Suda (WMC Grey)

Na jednu stranu je fajn, že T-Mobile si konzistentně drží svůj rukopis založený na slovních hříčkách – kmitat (kvitat), svištět, zasypat sněhem/daty… Na druhou stranu to neznamená, že je to nutně vtipné a osvěžující. Mé hodnocení nové kampaně T-Mobilu proto zní: esence středočešství. Jo a co se týče herců, nejlépe tu Petra Kvitová. Herci, i když jinak nepochybně skvělí, tu působí znepokojivě.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

2. Pro Vodafone opět Ondřej Sokol (45 %)

Vodafone spustil 15. února novou kampaň, která se váže k nové nabídce Red+Home. Ta spojuje mobilní služby, mobilní internet a pevný internet. V hlavních rolích se znovu ukáží Ondřej Sokol, Jiří Vyorálek, Lucie Žáčková, Štěpán Mikoláš a Agáta Zimová. Další postavou je známost strýčka Karla, “Laskonka”, kterou ztvárňuje Vlastina Svátková.

Televizní spot se natáčel dva dny, na třech různých lokacích, opět pod taktovkou režiséra Vojtěcha Kotka. Hudbu speciálně pro kampaň složil opět Viliam Béreš. Kampaň z dílny kreativní agentury McCann Prague a Savage Production bude rotovat od 15. února prostřednictvím mediální agentury Wavemaker v televizi, v online médiích, tisku či outdooru.

Asi to má být taky Comedy TV, ale je taková… okresní.
Vilém Rubeš

Ani se nechce věřit, že to dělal stejnej tým – Loučení a Stěhování jsou naprosto marný, ale Laskonka a Hra mě naopak pobavily. Něco takovýho jsem o Vodáči mohl napsat po opravdu dlouhý době. Třeba se začíná blýskat na lepší časy.
Adam Roučka

Žádné překvapení. Spíš stagnace. Nuda. Kde je ten moment, kterej si budu zítra pamatovat? Ten chybí a jsem překvapený, že se o něj ani nikdo nepokusil.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Tohle je moc pěkná práce, kterou nebudu chtít v telce přepínat. Vodáč je jen o malinko horší než T-Mobile. Ale pořád je to paráda.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Je to taký T-Mobile, ale bez hotelu a s trochu jasnejšou message.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Znovunalezený bratr, kterého rodina neodložila jako štěňátko po Vánocích, dává nový prostor pro kreativu a příběhy. Positioning Budoucnost je úžasná z nich ale ani pří vší dobré vůli nevnímám.
Pavel Sobek (Textar.cz)

Mít doma Sokola i internet na pevno je dobré z hlediska produktu i z hlediska dlouhodobého vývoje příběhu vodafoní rodinky. Je to povedená série. Tohle kolo ale u mě tentokrát vyhrává nově startující a nabuzený T-Mobile.
David Suda (WMC Grey)

To je mi ale divná rodinka! Čím dál divnější! Už se trochu začínám bát, jaká další zvláštní postava se tu objeví. A jsem za to vůbec zvědavá? Nevím.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

3. Tipsport se spojil se sportovci (33 %)

Česká sázková kancelář Tipsport 17. února nasadila na ČT Sport sponzorské vzkazy s fotbalistou Bořkem Dočkalem. Jde o úvod kontinuální kampaně, která poběží kromě ČT i na Nova Sport, O2 TV Sport a v onlinu. Jejím klíčovým prvkem je třicetivteřinový spot zdůrazňující, že sportovní hvězdy by nebyly nikým bez věrných fanoušků a komunity sázkařů. Sponzorské vzkazy jsou ve verzích deseti a patnácti vteřin. Kreativu vymysleli BeefBrothers, produkci měla na starost společnost Frame100r, spot režíroval Jonáš Karásek.

Kampaň je prvním výsledkem spolupráce Tipsportu se slavným hráčem. Sázkovka rozvíjí nově nastoupený směr dlouhodobého individuálního sponzoringu špičkových sportovních osobností. Sponzorské smlouvy už má s beach volejbalistkami Markétou Slukovou a Barborou Hermanovou, snowboardistkou a lyžařkou Ester Ledeckou, hokejistou Jakubem Voráčkem, právě fotbalistou Bořkem Dočkalem a nově také s biatlonistkou Gabrielou Koukalovou. Ta prostřednictvím blogů a analýz během olympiády propojuje sázkařskou komunitu Tipsportu se zákulisím biatlonových závodů.

“Jen dohromady jsme sport.” Nikoli. Dohromady jste nuda.
Vilém Rubeš

Jak nadějně vypadala první půlka, tak mizerně dopadla ta druhá. Jestli by nestálo za to spíš než jeden dvojsmyslnej oslomost vymyslet nějakej příběh.
Adam Roučka

Ano, i ukrajinští dělníci mají své sny. Ale chcete primárně takovouhle cílovku? A myslíte, že tu cílovku, co jste zvolili, bude tohle bavit? Vedle staví soused garáž, tak se jdu chlapů zeptat… Tak prej ne.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Nevím, jak tohle bude oslovovat zástupce manuálně nepracující pražské kavárny. A ten zbytek? Ten se musí vrátit po fotbale k té lopatě a míchačce. Tak si říkám, jestli nás to tak nějak neuráží, tohleto. Jinak je to chytlavá věc a klidně ji můžu vidět i dvakrát.
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Dobré post-apo. Niečo také sa odohráva v mojej hlave, keď na pár sekúnd zahliadnem futbal.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Dobře řemeslně zpracováno, relevantní k cílové skupině. Ruina stadionu na začátku bohužel ukazuje, jak může dopadnout sportoviště po megalomanských akcích typu olympijské hry, pro které se možná trochu zbytečně staví monstra na jedno použití.
Pavel Sobek (Textar.cz)

Vaše prohrané sázky investujeme zpět do sportu. Kvůli něčemu jsem to ale zprvu vnímal jako: vaše těžce vydřené prachy u míchačky strkáme sportovcům a nebejt vašich prachů, tak se sportovci musí živit jako vy. Začátek má příjemně syrovou atmosféru. Video na YouTube, prosím, přejmenovat z pracovního označení “TIPSPORT 36” (když jde o 36 vteřinový spot) na něco, kvůli čemu chci video vidět.
David Suda (WMC Grey)

Začátek spotu je velmi slibný. Postapokalyptický stadion jako z velkofilmu. Stébla trávy ve větru, liška se prochází tímto bezútěšným světem. Druhá půlka radostně poskakujících fotbalistů byla pochopitelně nutná, ale nejradši bych ji přeskočila. Přesto za mě vítěz týdne.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

4. Personál letiště ukazuje zimní sporty (21 %)

Letiště Václava Havla Praha se připojilo k podpoře českých sportovců v Jižní Koreji a vytvořilo sérii tří virálních videí. Ta pracují s motivem letištních profesí, fungují i jako připomenutí práce letištního personálu. Krátká videa vytvořená ve spolupráci s produkční agenturou RB Production jsou určena především ke komunikaci na sociálních sítích Letiště Praha (Facebook, Instagram).

“Letiště je pro mnoho lidí symbolem počátku nové životní etapy, zážitku či dosaženého cíle. To platí také pro české sportovce, kteří z našeho letiště pravidelně vyráží reprezentovat Českou republiku do zahraničí. V nových videích chceme vyjádřit podporu českým sportovcům a zároveň poděkovat našim zaměstnancům, bez kterých by provoz na největším českém letišti nebyl možný,” uvedl Jakub Puchalský, marketingový ředitel Letiště Praha.

Obnošený nápad by tak nevadil, ale ta nevtipná exekuce! Vzkaz zadavateli i agentuře: a vás baví se na to koukat?
Vilém Rubeš

První, co mě odradilo, byl slogan V každém z nás je kus sportovce. Protože když jsem si představil, jak ze mě kus toho sportovce trčí ven, zabolelo to. No a pak jsem si pustil ty spoty…
Adam Roučka

Já bych raději dal peníze na charitu než na takovouhle reklamu. Nebo bych jednou provždy vyřešil parkování nebo restaurace na letišti. Tohle nemá smysl.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Přátelé, ta myšlenka není špatná. Ale prosím vás, ta upadnuvší káva je doprovozená zvukem pádu letadla? V reklamě na letiště?
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Bez kampaní s týmto nápadom (“vidíme šport v bežných každodenných situáciách”) by snáď športové udalosti ani nemohli prebiehať. Miliónta variácia na nápad, ktorý už môže zaujať jedine excelentnou, šialenou exekúciou. Tá tu ale chýba.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Curlingový spot (třeba s jedoucím kýblem a košťaty) by mě bavil u čištění podlahy. Že hraje curling někdo s mým kufrem (nebo s futrálem od kytary), mě jako zákazníka spíš trochu děsí. Hasiče chápu, lidé si ho ale budou asi hůře na první dobrou asociovat se zaměstnancem letiště.
Pavel Sobek (Textar.cz)

Mixing and Matching. Creative Advertising – Mario Pricken.
David Suda (WMC Grey)

Už jsem podobné nápady viděla a slyšela, neurazily mě a většinou ani nenadchly.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

5. Krajanka Zoo podporuje zvířata (16 %)

Výrobce potravin Alimpex Food uvedl na trh nové smetanové krémy Krajanka Zoo a zahájil spolupráci se Zoo Praha. Z každého prodaného kelímku věnuje 10 haléřů na podporu ochrany přirozeného domova koně Převalského, gorily nížinné a gaviála indického.Grafiku a komunikační kampaň včetně třicetivteřinového spotu připravila agentura LineArt. Kampaň poběží v televizi, printu, na sociálních sítí a také v podobě soutěží pro děti. Krajanka Zoo a Zoo Praha naplánovaly spolupráci na celý rok 2018.

Když to neumíš, spoj se s charitou.
Vilém Rubeš

Tohle snad není ani nutný hodnotit.
Adam Roučka

Takže já koupím dětem tuto potravinu a řeknu: “Bertíku, když to sníš, tak pomůžeš zachránit domov gorile.” Tomuhle by neuvěřil ani čtyřletej ani čtyřicetiletej konzument.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Proč ne? Je to levné, barevné, mluví tam děti. To se bude líbit. Ale komu nejvíc?
Petr Laštovka (Comtech_Can)

Po roku a pol vývoja produktu, ktorý má akurát trochu menej cukru, ostalo na vygenerovanie spotu asi desať minút. Uvedomujú si ľudia v reklame, že podobné ohavnosti môžu mať na deti traumatizujúce účinky?
Tomáš Hrábek (Symbio)

Přispívat na ohrožené druhy je skvělá a bohulibá činnost, které fandím. A moc by se mi líbilo, kdyby příště podobný spot mohl(a) dělat talentovaný(ná) animátor(ka) na volné noze. Vždyť jsme zemí s tradicí Trnky, Milera, Borna a dalších.
Pavel Sobek (Textar.cz)

„Celkově investuje Alimpex letos do komunikace Krajanky Zoo 6 milionů korun.” No, konkrétně na spotu to vidět není, tak snad byly peníze smysluplně využity jinde.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare) 

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.