Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

Předpověď počasí hlásí v ČT i lidé bez domova

Mezi prvními se na obrazovce objeví pětačtyřicetiletý Petr Bláha, původní profesí zámečník, který hrál automaty, načež se mu rozpadla rodina a on skončil osm let na ulici. Foto: Česká televize

Mezi prvními se na obrazovce objeví pětačtyřicetiletý Petr Bláha, původní profesí zámečník, který hrál automaty, načež se mu rozpadla rodina a on skončil osm let na ulici. Foto: Česká televize

Předpověď počasí budou po čtyři víkendy hlásit v České televizi i lidé bez domova, počínaje sobotou 23. listopadu. Jde o evropskou sociální kampaň, k níž se tuzemská veřejnoprávní televize připojila. Noví hlasatelé se objeví v relacích v rámci ranního Studia 6 Víkend. Předpovědi budou doplněny o postřehy lidí, kteří žijí nebo žili na ulici.

Projekt s názvem Days Of Hope, který pro Diakonii Frankfurt vymyslel berlínský tým reklamní agentury Saatchi & Saatchi a v Německu jej uvedl letos v lednu, proběhl také ve Švýcarsku, Polsku, Rusku, Rumunsku, Srbsku a v Nizozemsku.

Česká televize se zapojila, protože doufá, že tím přispěje k celospolečenské debatě o problému sociálního vyloučení. „Jedním z cílů je bořit u veřejnosti obavy, že případná pomoc těmto lidem nebude plně využita a že lidé bez domova nemají sami snahu dostat se zpět do normálního života,“ uvedla manažerka charitativních aktivit a bývalá mluvčí ČT Michaela Fričová.

Je to první její oficiálně komunikovaná kampaň právě od chvíle, kdy letos na jaře v ČT z místa mluvčí přešla do čela charitativního týmu.