V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Předsedou APRA zvolen Schober, střídá Kučmáše

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Patrik Schober. Foto: Vojta Herout

Generální shromáždění Asociace public relations agentur (APRA) ve čtvrtek zvolilo novou výkonnou radu asociace ve složení Michal Hoblík (Aspen.PR), Jakub Hrabovský (Ewing Public Relations), Petr Lesenský (Lesensky.CZ), Jana Lutonská (Bison & Rose), Patrik Schober (Pram Consulting), Radek Vítek (PR.Konektor) a Michal Vlasák (Havas PR Prague). Předsedou Výkonné rady byl zvolen Schober. Střídá Jana Kučmáše z AMI Communications, který radě předsedal dosud, ale už v ní nepokračuje. Jediným novým členem rady je Hrabovský, ostatní byli znovuzvoleni.

Generální shromáždění APRA také jednohlasně schválilo záměr rozšíření asociace prostřednictvím přidruženého členství určeného organizacím, které nepodnikají v oblasti PR. “Tento úkol považuji za svoji prioritu ve funkci předsedy Výkonné rady APRA. Stejně tak se ale chci zaměřit na rozvoj vzdělávacího APRA Prague Communication Academy, aby byl atraktivní a přínosný i pro seniornější odborníky z agentur i komunikačních oddělení na straně našich klientů,“ řekl po zvolení Schober.

Zvoleni byli i reprezentanti dalších orgánů APRA. Etická a smírčí komise bude v příštích čtyřech letech pracovat ve složení Vladimír Bystrov (Bison & Rose), Jan Klíma (AC&C Public Relations), Pavel Novák (AMI Communication), Michal Růžička (Stance Communication) a Dita Stejskalová (Ogilvy). Jediný Růžička je v komisi nováčkem, naopak nepokračuje Zdeňka Svoboda Kuhnová z Pleon Impact.

Členy Revizní rady se stali Jaroslav Duroň (PR.Konektor), Martin Frýdl (AC&C) a Václav Pavelka (Native PR). Jsou to titíž, kdo v orgánu dosud působili.

Klíčovými tématy asociace, která sdružuje 18 agentur, je mimo jiné i nastavování podmínek na trhu včetně férového odměňování a edukace i rozvoj mladých talentů. APRA také dohlíží na dodržování etických standardů PR komunikace, k nimž se PR agentury zavazují prostřednictvím přijetí takzvané Stockholmské charty ICCO.