Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Předsedou SIMAR je Veis, místopředsedou Ševera

Ondřej Veis a Michal Ševera ve vedení sdružení střídají Radka Jalůvku a Hanu Kloučkovou.

Ondřej Veis

Ondřej Veis je spolumajitelem NMS Market Research, je členem SIMAR od roku 2004. Agentura působí ve středoevropském regionu a jihovýchodní Asii a svým klientům nabízí kompletní služby v oblasti výzkumu trhu šité na míru jednotlivým klientům. Foto: SIMAR

Novým předsedou Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) se stal Ondřej Veis z NMS Market Research, místopředsedou Michal Ševera z Data Collect. Členové sdružení zvolili nové předsednictvo ve čtvrtek odpoledne na valné hromadě, a to na dva roky. Veis i Ševera byli zvoleni jednomyslně. Výkonnou ředitelkou SIMAR zůstává Hana Huntová.

Veis a Ševera vystřídají dosavadní předsednictvo, Radka Jalůvku z Ipsos a Hanu Kloučkovou z Confess, kterým skončilo maximálně čtyřleté funkční období. SIMAR pod jejich vedením mimo jiné zorganizoval soutěž mladých výzkumníků Research Got Talent, provedl revizi standardů kvality a harmonizoval přístup k ochraně osobních údajů pro celý výzkumný obor.

Nový předseda Veis chce upevnit a rozvinout pozici oboru výzkumu trhu, veřejného mínění a datové analytiky v digitalizovaném prostředí agilních platforem a datových řešení pro dynamicky se měnící ekonomiku a společnost.

Michal Ševera

Michal Ševera je ředitelem agentury Data Collect. Data Collect je členem SIMAR od roku 2017. Díky zkušenému týmu a vlastním výzkumným softwarovým nástrojům poskytuje agentura svým klientům prvotřídní telefonický sběr dat a online sběr dat v rámci celé EU. Foto: SIMAR

Místopředseda Ševera plánuje rozvinout popularizaci oboru vůči respondentům a veřejnosti pod nedávno uvedenou značkou iniciativy Pro výzkum a pracovat na širší nabídce služeb asociace i výzkumníkům a výzkumným organizacím, kteří se zatím členy SIMAR nestali.

Co je SIMAR

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění (SIMAR) je nezisková organizace, která od roku 1994 podporuje, propaguje a obohacuje výzkum trhu, výzkum veřejného mínění, sociologický výzkum a oblast datové analytiky. Vyvíjí vlastní metodické standardy kvality sběru dat. Jejich dodržování v členských agenturách je prověřováno v pravidelných kontrolách kvality.

Cílem sdružení je budování hodnoty a propagace oboru, dodržování a kontrola vlastních metodických a etických standardů a kultivace a vzdělávání trhu, programy pro výzkumnou komunitu a zadavatele. Spolupracuje s globálním sdružením datové, výzkumné komunity ESOMAR a je kontaktním místem pro řešení stížností na porušení Kodexu ICC ESOMAR. Je tak klíčovým partnerem pro budování efektivní seberegulace.

Jako oborové společenstvo je začleněno do Hospodářské komory ČR a členové SIMAR jsou tak zároveň členy Hospodářské komory.