Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Předvolební spot pro Miloše Zemana natočil Filip Renč, pro Jana Fischera Milan Šteindler

Kandidáti v přímé volbě prezidenta dali své spoty na web. Miloš Zeman dnes, Karel Schwarzenberg 19. října, Jan Fischer už 1. října.

Prezidentský kandidát Miloš Zeman, který dosud spoléhal především na billboardy a adresné zásilky do schránek voličů, zveřejnil na YouTube kompletní verzi svého předvolebního spotu. Točil je Filip Renč. Od pondělí přitom byly na internetu kratší verze Zemanovy reklamy.

Už déle jsou známé také spoty Jana Fischera a Karla Schwarzenberga. Fischerův spot vymysleli a natočili Martin Kopp, Miroslav Ondruš a Milan Šteindler, hudbu k němu složil Šimon Dvorský. Na YouTube má zatím od 1. října deset tisíc zhlédnutí.

„Spot pro nás vyrobil profesionální tým filmařů a je jedním z hlavních nástrojů naší marketingové komunikace. Spot Jana Fischera nyní běží v síti multikin, v podobě reklamy (bannery, videa, adverts) na internetu a na videoportálech a sociálních sítích,“ sdělila před několika týdny Médiáři Fischerova mluvčí Jana Víšková.

Schwarzenbergův klip se objevil 19. října, zatím má lehce přes tisíc spuštění.

„Kandidát internetu“ Vladimír Franz zvolil v aktuální fázi kampaně stylizaci do příběhu a prostředí prezidentského speciálu Air Franz One.

Jiří Dienstbier se spolehl na výpověď libereckého rappera známého jako Lipo.

Podle zákona o volbě prezidenta republiky poskytne kandidátům bezplatný vysílací čas pro vysílání vlastních volebních pořadů (spotů) veřejnoprávní Česká televize. Všem kandidátům dohromady vyhradí podle zákona 5 hodin vysílacího času, který rozdělí na deset, zhruba půlhodinových programových oken. Ta bude vysílat nejprv ČT24, později ČT1. Konkrétně na ČT24 od 29. prosince 2012 do 1. ledna 2013 denně od 17.25, na ČT1 pak od 2. do 9. ledna 2013 každý všední den od 16 hodin, pouze 9. ledna od 12.30.

Každý kandidát bude mít v bloku vyhrazen určitý počet vysílání na pořady o stopáži 60 sekund, případně na pořady o stopáži 30 sekund čistého času. Jednotlivé pořady kandidátů budou od sebe odděleny. Počet vysílání a využití stopáží bude záviset na počtu kandidátů, kteří budou zaregistrováni. Pokud by kandidátovi po zahájení volební kampaně zanikla kandidatura, ztratí na vysílací čas nárok.

Přesný rozpis pořadí, v jakém budou mít kandidáti vyhrazen vysílací čas v každém jednotlivém bloku, bude určeno losováním za přítomnosti notáře v pondělí 17. prosince v sídle České televize.

O Zemanově novém spotu od Renče debatujeme na Facebooku.