Praha hostila dvě konference o sociálních sítích: ve středu LinkedIn Summit, ve čtvrtek Instameet.

Přenosy hokeje měly i přes dva miliony diváků

Letošní mistrovství světa v hokeji potvrdilo, že hlavní sportovní události budí mimořádný zájem diváků a patří k nejsledovanějším pořadům v televizi. Hokejový šampionát si letos aspoň na chvíli na obrazovkách ČT Sport pustilo 6,13 milionu diváků starších 15 let a k tomu 0,74 milionu dětí. Nejsledovanějším utkáním českého týmu byl čtvrtfinálový duel s Německem, který sledovalo v průměru přes 2 miliony diváků. Poslední český zápas na turnaji - boj o bronz s Ruskem - sledovalo více než 1,6 milionu diváků, samotné prodloužení dokonec přes 2,2 milionu.

Zápasy s českou účastí překonaly s průměrnou sledovaností 1,52 milionu všechny turnaje, které od roku 2011 hostí program ČT Sport, uvedla Česká televize. Podíl na publiku dosahoval 48 %, tedy každý druhý z těch, kteří byli v tu chvíli u televizorů, se díval právě na hokej.

Sledovanost zápasů MS v hokeji 2019

Sledovanost zápasů MS v hokeji 2019

„Bylo vidět, že příběh mužstva diváky zaujal. Nás ale možná těší nejvíc to, že jsme měli i velký zájem diváků o neutrální zápasy a o ty části programu, kdy se nehraje hokej – tedy o program studií. Živý sport neovlivníme, tam zájem diváků určuje výsledek, ale můžeme zabránit tomu, aby diváci odcházeli, když se hokej nehraje, což se nám podařilo,“ konstatuje autor projektu, komentátor a průvodce studiem Robert Záruba. Nedělní finále mezi Finskem a Kanadou zaujalo skoro milion diváků, konkrétně 991.000. Viděla je čtvrtina všech, kteří měli v tu dobu v neděli večer zapnutou televizi.

Diváci sledovali zápasy také přes internet, mobilní aplikace či platformu HbbTV, ČT zaznamenala skoro 850.000 stisknutí modrého tlačítka a víc než dvojnásobný počet přístupů oproti roku 2018. Nejvyhledávanějším zůstal úterní zápas se Švýcarskem, který se s počtem více než 1,3 milionu spuštěných videí stal nejsledovanějším živým online sportovním přenosem od počátku měření v lednu 2018. Zápas v průměru sledovalo 179.000 diváků starších čtyř let, ve špičkách až 260.000 lidí.

Rekordní návštěvnost zaznamenal také web ČT Sport, v průběhu šampionátu měl 2,27 milionu uživatelů. „Nabídli jsme bohatý bonusový obsah. Denní hitparády nejhezčích akcí nebo záběry z helem rozhodčích byly diváky velmi vyhledávané. Oproti loňskému mistrovství stoupla návštěvnost webu takřka o třetinu,“ doplňuje vedoucí webu Jiří Kalemba. Půl milionu uživatelů každý turnajový týden si připsal také teletext České televize.