Český startup Shipvio, který propojuje světové dopravce se zákazníky, expanduje do Saudské Arábie a chystá se rozrůstat i do dalších evropských zemí. Firma, která roste v inkubátoru Up21 a získala podporu Nadace Karla Janečka a firmy Logio, ve své mobilní aplikaci umožňuje sjednání a sledování přepravy zásilek v ceně, kterou si uživatel vybere, aniž by musel kontaktovat konkrétního dopravce. V Saudské Arábie chce Shipvio své služby nabízet od první poloviny letošního roku.
„Firmy, které s námi spolupracují, jsou tamní průmyslové kolosy Zahid Group a Rolaco. Startujeme s flotilou dvou tisíc aut, jsou to největší přepravci v regionu,“ říká generální ředitel Shipvia André Dravecký. Shipvio v tuto chvíli funguje v Česku a na Slovensku, v budoucnu se plánuje rozšířit dál do Evropy. „Nejdříve chceme uspět na východ od Česka a získat podporu místních dopravců. Dlouhodobým cílem je uchytit se v Německu a v zemích Beneluxu,“ dodává Dravecký.
Mezi prvními evropskými zeměmi, ve kterých chce Shipvio začít fungovat, je Maďarsko a Rumunsko, kam chce expandovat ještě letos. Do konce roku chce rovněž přesáhnout 250 realizovaných přeprav denně. V současnosti Shipvio spojuje několik set drobných dopravců. Rutinní práci dispečerů postupně nahrazuje počítačový algoritmus, takže aplikace spojí řidiče se zákazníkem, který potřebuje převézt náklad po šoférově trase, a navíc mu nabídne nejlepší aktuální cenu.