Prezidentem Asociace komunikačních agentur (AKA) zvolilo její prezídium na příští dva roky Marka Slezáka, výkonného ředitele agentury Boomerang Communication. Ve druhém kole volby dostal osm z 15 možných hlasů. Porazil tak Lucii Češpivovou, majitelku agentury Dorland. Ta sice měla výraznou převahu v počtu nominací od členů - 22 oproti čtyřem pro Slezáka -, ale o prezidentovi podle stanov rozhoduje právě patnáctičlenné prezidium. Tentokrát se tak kvůli koronaviru dělo per rollam.
Marek Slezák v AKA stojí za rozvojem vlastních kanálů, jakou jsou Facebook, LinkedIn, ročenka asociace a další dílčí projekty. Teď bude podle svých slov usilovat o změnu stanov AKA, aby prezidenta volili všichni členové a nikoliv jen prezídium. Naopak všichni členové volili ředitele AKA, svoji pozici na další tři roky už před týdnem obhájil Marek Hlavica.
Podle stanov AKA nemá prezident výkonné pravomoci a je spolu ředitelem reprezentantem asociace. Záleží tedy na osobnosti každého prezidenta, do jaké míry bude chtít inspirovat asociaci a jak se mu podaří přesvědčit členy o svých podnětech.
„Komunikace dnes hýbe celou společností. A my, agentury pomáháme tuto disciplínu profesionálně zvládat. V našem průmyslu se každý rok proinvestuje přes sto miliard korun, odvětví zaměstnává desetitisíce lidí. Musíme jako asociace vést dialog se zadavateli, ať už z komerční, nebo z veřejné sféry. Z dialogu a porozumění vždy vznikne lepší spolupráce, jejíž ovoce si odnesou obě strany,“ říká Marek Slezák, který hodlá navázat na plodné předchozí období rozvoje asociace.
Letošní volbou skončilo dlouhé prezidentské období Jana Binara, ředitele McCann Praha, který provedl asociaci přes období zásadních personálních změn v aparátu a restartu profesního spolku až k novým aktivitám v různých oblastech. Binar, který byl prezidentem AKA od roku 2012, už letos nekandidoval. Jako nástupkyni preferoval Češpivovou.
Kdo je Marek Slezák
- Narodil se v roce 1973.
- Vystudoval politologii se zaměřením na antickou politickou filosofii.
- Od roku 1993 pracuje v marketingové komunikaci.
- V roce 2001 založil agenturu Boomerang Publishing (dnes Boomerang Communication), kde je dodnes na pozici výkonného ředitele. Boomerang je členem AKA od roku 2016 a zaměřuje se především na content marketing.
- V AKA působí od roku 2017 coby člen prezidia.
Asociace komunikačních agentur (AKA) sdružuje 50 nejvýznamnějších komunikačních agentur, které obhospodařují asi 70 % obratu trhu komunikace a marketingových služeb, jenž loni činil 119 miliard Kč. AKA vznikla pod názvem ARA v roce 1992. Je členem EACA (Evropská asociace komunikačních agentur) a zakládajícím členem Rady pro reklamu, samoregulační instituce pro etickou komerční komunikaci.