Prezidentkou AKA zvolena Petra Jankovičová, výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová

Jankovičová nastupuje půl roku po Janu Binarovi, Hrubešová vystřídala Marka Hlavicu.

Petra Jankovičová

Petra Jankovičová

Novou prezidentkou Asociace komunikačních agentur (AKA) se stala Petra Jankovičová, spoluzakladatelka a spolumajitelka pražské pobočky slovenské agentury Triad, od loňska šéfka marketingu startupu Madmonq. Do čela sdružení byla zvolena na lednové mimořádné valné hromadě AKA. Stala se tak nástupkyní dosavadního prezidenta asociace Jana Binara z McCannu, jehož dvouletý mandát vypršel koncem loňského července. Nové vedení původně AKA plánovala volit už v listopadu.

Nová je teď také výkonná ředitelka, tou byla zvolena Kateřina Hrubešová, v minulosti 14 let výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) a poté deset měsíců výkonná ředitelka Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky (NFNŽ). V AKA nahrazuje Marka Hlavicu, který se začátkem letoška přesunul na tutéž pozici do Asociace public relations (APRA).

Kateřina Hrubešová

Kateřina Hrubešová

„Tímto krokem završuje AKA personální změny ve vedení a je připravena na společenské a technické změny, které celý kreativní průmysl čekají v dalších letech,“ oznámila asociace. 

Jankovičová byla mezi lety 2020 a 2022 členkou prezidia AKA, zaměřovala se na etiku reklamy, udržitelnost a vztahy agentur s klienty. „Prioritou na následující období je vytvoření silného hlasu, který podpoří odvětví jako důležitého pilíře ekonomiky v aktuální složité fázi,“ říká. „Čekají nás nelehké roky, kdy se celý kreativní průmysl bude muset vypořádat s dopady černých labutí v podobě válečného konfliktu, ekonomické krize a  technologických změn, například umělé inteligence,“ očekává Hrubešová.