Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Prezidentské volební týmy: za Zemana mluví Jana Bartošová, pro Roithovou dělají Potužník a Vávra

Kampaň před přímou prezidentskou volbou se vyznačuje silným využitím sociálních médií a internetu, své názory a postoje sdělují kandidáti minimálně dvěma internetovými kanály.

Prezidentským kandidátům v přímém boji o Hrad nabídly své služby lidé, kteří mají s médii dlouholeté zkušenosti jako novináři, tiskoví mluvčí nebo mediální poradci, i celé agentury zaměřené na komunikaci s médii, marketing a propagaci. Vyplývá to z odpovědí, o které Médiář.cz požádal jednotlivé volební týmy.

Jan Fischer, nestranický kandidát

O Fischerův mediální obraz se stará Jana Víšková, dříve televizní redaktorka (televize Prima, Galaxie, Nova), později mluvčí Fondu národního majetku a ředitelka komunikace agentury CzechInvest. V týmu má Fischer i Tomáše Vyšohlída, absolventa žurnalistiky na Filozofické fakultě v Olomouci a marketingové komunikace na zlínské Univerzitě Tomáše Bati, později redaktora rádia Impuls, České televize a naposledy šéfredaktora týdeníku Profit, předtím mluvčího státních Lesů ČR a PR manažera mBank.

Fischer začal s kampaní jako první ze všech kandidátů – už v dubnu umístil na svou facebookovou stránku video, kde přesvědčuje voliče, že se před nimi nebude schovávat. Kromě Facebooku využívá webové stránky, kanál YouTube, Flickr a osobně se setkává s voliči.

Miloš Zeman, kandidát Strany práv občanů

Zeman si nepřímou prezidentskou kandidaturu vyzkoušel neúspěšně už v roce 2003. Nyní je jeho tiskovou mluvčí Jana Bartošová, někdejší redaktorka České televize a poté mluvčí vlády Mirka Topolánka, a Hana Burianová, která od roku 2011 pracuje pro Stranu práv občanů. Pozici mediálního poradce Zeman nemá ve svém týmu zatím obsazenou.

Zeman sází hlavně na outdoorovou propagaci na billboardech, komunikuje prostřednictvím webu, Facebooku a Twitteru. V současnosti objíždí všechny kraje České republiky.

Jiří Diensbier, kandidát ČSSD

Využívá především personální a komunikační zázemí své domovské strany. Jako svého tiskového mluvčího zaměstnává Jakuba Landovského, který v minulosti pracoval v nadaci Fórum 2000 či na ministerstvu zahraničních věcí, v současnosti přenáší na Univerzitě Karlově a pracuje jako advokátní koncipient. V mediální sekci pracuje i Jan Štern mladší a Jan Strouhal.

Dienstbier provozuje vlastní web, prezentuje se na Facebooku, na Twitteru a blogu na Aktuálně.cz. S voliči se setkává také osobně při návštěvách krajů Česka.

Jana Bobošíková, kandidátka strany Suverenita

S médii i kampaněmi má bohaté zkušenosti. Pracovala v České televizi, na Nově, v Hospodářských novinách či v rádiu Frekvence 1. Prezidentskou kampaň si vyzkoušela v roce 2008, kdy se o funkci neúspěšně ucházela v barvách KSČM. Kontakt s médii jí (a její straně) zajišťuje místopředseda partaje Václav Musílek, mediální poradce, někdejší šéfredaktor Radiožurnálu, v 90. letech pak jeden z mediálních poradců Václava Klause či tiskový mluvčí ODS.

Bobošíková se prezentuje na webu Suverenity, na Facebooku a využívá kanál na YouTube. Osobně se snaží přesvědčit voliče během svých jízd „Bobobusem“ po Česku.

Karel Schwarzenberg, předseda TOP 09

Jeho týmu šéfuje Marek Vocel, ředitel eventové agentury MVP Agency a jeden ze zakladatelů obecně prospěšné organizace Opona. Kreativní část kampaně mají na starost producenti a organizátoři festivalu United Islands David Gaydečka a Martin Voňka. Spolupracují též politoložka Masarykovy univerzity v Brně Anna Matušková, ředitel kulturního centra DOX Leoš Válka, občanský aktivista Martin Kotas nebo Jana Kobesová, která dříve působila v marketingovém oddělení operátora T-Mobile nebo v reklamní agentuře TBWA.

Kromě webových stránek spuštěných poslední srpnový týden využívá ke komunikaci Facebook a Twitter. Koncem srpna sezval vybrané osobnosti do pražské La Fabriky na neveřejné úvodní setkání a představení webu. Osobní setkávání s příznivci a další akce chce odstartovat v půlce září.

Zuzana Roithová, kandidátka KDU-ČSL

Opírá se o stranickou komunikační základnu. Volební štáb řídí Martin Horálek, dříve mluvčí České biskupské konference a strany KDU–ČSL. Další profesionální tiskový mluvčí v jejím týmu je Jiří F. Potužník, dříve redaktor ČT v Bruselu, mluvčí vlády pro předsednictví EU a mluvčí české expozice Expa. Bohaté zkušenosti s médii má i Roithové další spolupracovník Jan Vávra, někdejší šéfredaktor zpravodajství televize Nova.

Roithová využívá web, Facebook a plánuje tzv. akci „ploty“ , při které si její příznivci vyvěsí její předvolební plakát na své domy.

Přemysl Sobotka, kandidát ODS

Propagaci a komunikaci s médii mu zajišťuje domovská strana. Využívá jejích webových stránek a tiskového oddělení. Krom toho provozuje vlastní webové stránky, má nepříliš živý blog na Aktuálně.cz a Facebook.

Vladimír Dlouhý, nestranický kandidát

Komunikační strategii zajišťují dvě profesionální marketingové agentury: Mark BBDO a Lowe & Partners. Týmy vedou Petr Topinka a Martin Lochmann, oba s dlouholetou praxí v oboru a zahraničními zkušenostmi. Kampaň odstartoval Dlouhý pod heslem „Ano, chci“ (počeštěné verzi sloganu „Yes, we can“, s kterým vyhrál volby současný prezident USA Barack Obama).

Své voliče se snaží oslovit vlastním webem, přes Facebook, venkovní reklamu a též pozvánkou ke společnému běhu na různých místech Česka.

Vladimír Franz, občanský kandidát

Nechává kampaň v rukou iniciátorů své kandidatury v čele s režisérem Jakubem Hussarem, celá kampaň se nese především po webu, respektive Facebooku, využívá kanál na YouTube i Twitter. Na více než 100 místech po Česku je možné podepsat archy k Franzově kandidatuře.

Klára Samková, nezávislá kandidátka

Podle svých slov odborníky najímat nepotřebuje, protože jednoho má doma. Manažera kampaně jí v plném rozsahu dělá její manžel, Pavel Skramlík, novinář, spisovatel a majitel nakladatelství Blinkr. Samková komunikuje přes webové stránky a Facebook.

Kandidaturu zatím ohlásili také herečka Táňa Fischerová, prezidentův poradce Ladislav Jakl, Jiří Karas, Tomáš Vandas. Počet kandidátů ještě není definitivní.

Podle srpnového průzkumu agentury ppm factum vede pořadí prezidentských kandidátů Jan Fischer, v těsném závěsu za ním se drží Miloš Zeman, třetí příčka patří Janu Švejnarovi, který oficiálně kandidaturu neoznámil, a čtvrtá Tomiu Okamurovi, jenž kandidaturu neohlásil a veřejně podpořil Zemana.

Prezidentský model podle agentury ppm factum, srpen 2012

Prezidentský model podle agentury ppm factum, srpen 2012