Nedělní Prezidentský duel, vysílaný souběžně na dvou programech České televize od 21.10 do 22.00, sledovalo průměrně 1,72 milionu diváků starších 15 let, tedy přes 40 % všech, kteří měli v tu dobu zapnutou televizi. Zásah (tedy počet těch, kdo si pořad pustili aspoň na tři minuty) činil na ČT1 a ČT24 celkem 2,62 milionu lidí. Na dotaz Médiáře to sdělila Česká televize.
Andrej Babiš tvrdil, že se duelu s Petrem Pavlem na veřejnoprávní televizi zúčastnit nehodlá, nakonec přišel na poslední chvíli. Hladké nebylo ani technické zajištění: přenos v jeho první části na několik minut poznamenal nekvalitní zvuk a na pár vteřin také výpadek obrazu.
Sledovanost letošního duelu dvou finálních prezidentských kandidátů je o milion diváků nižší, než byla minule, před pěti lety mezi Zemanem a Drahošem, kdy se dívalo 2,7 milionu lidí. Dva duely Schwarzenberg-Zeman v roce 2013 sledovalo 1,3 milionu, respektive 1,6 milionu diváků.
Čtyři další duely: web, dvakrát televize, rozhlas
Druhé kolo prezidentské volby se uskuteční v pátek a v sobotu 27. a 28. ledna. Oba kandidáty ještě předtím čekají duely v televizích Prima (středa 25. ledna po 20. hodině) a Nova (čtvrtek 26. ledna po 20. hodině).
Pavel i Babiš se zúčastní také debaty v Českém rozhlase v pátek 27. ledna mezi 13. a 14. hodinou, tedy těsně před otevřením volebních místností.
A odteď nejdřív spolu budou diskutovat na webu Novinky.cz, a to ve středu od 9.00. Původně se duel měl uskutečnit dnes, Pavel ale kvůli viróze program zrušil. Středeční účast potvrdili on i Babiš.
Bezplatný prostor v médiích
Oba prezidentští finalisté mají ode dneška ze zákona v České televizi a také v Českém rozhlasu bezplatný hodinový prostor. Obě veřejnoprávní média budou jejich spoty před druhým kolem voleb vysílat do středy 25. ledna.
ČT příspěvky kandidátů vysílá v dvouminutových blocích v pondělí od 9.22 na programu ČT2 a od 09.44 na programu ČT1. S odvysíláním posledních bloků veřejnoprávní televize počítá ve středu ve 12.08 na programu ČT2 a ve 13.57 na programu ČT1. Podobně Český rozhlas využije všech tří dnů k odvysílání spotů na Radiožurnálu, Dvojce a na regionálních stanicích.