Prezidentský kandidát, nynější ministr zahraničí a předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg sestavil svůj základní volební tým čítající zhruba desítku lidí. Médiář.cz o tom informovali dva členové týmu David Gaydečka a Marek Vocel.
Šéfem přípravného týmu a manažerem kampaně je právě Marek Vocel, ředitel eventové agentury MVP Agency a jeden ze zakladatelů obecně prospěšné organizace Opona, jež pořádala koncerty a další akce k 20. výročí od převratu v roce 1989.
Na Hrad mají nejstaršímu prezidentskému kandidátovi dále pomoci třeba politoložka Masarykovy univerzity v Brně Anna Matušková, kulturní producenti a organizátoři festivalu United Islands David Gaydečka a Martin Voňka, ředitel kulturního centra DOX Leoš Válka, občanský aktivista Martin Kotas nebo Jana Kobesová, která dříve působila v marketingovém oddělení operátora T-Mobile nebo v reklamní agentuře TBWA.
Klíčem k jejich výběru nebyly primárně zkušenosti s volebním marketingem. Podle slov Davida Gaydečky šlo hlavně o názorovou blízkost, ochotu naplno se zapojit do kampaně a osobní sympatie.
Oficiální představení týmu plánuje Karel Schwarzenberg na září, stejně jako spuštění webových stránek a zveřejnění programu kampaně. Podle organizátorů se chce Schwarzenberg scházet s voliči co nejvíc osobně a v kampani nemá chybět humor a nadsázka.
Na kolik má kampaň vyjít ještě, není jasné. Konkrétní sponzoři a částky, kterými se budou podílet, mají být zveřejněni na webu.