Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Při hokeji v arénách poteče Staropramen. Ale do neoznačených kelímků

Pivovary Staropramen budou během květnového hokejového šampionátu čepovat v pražské O2 Aréně značku Staropramen a v ČEZ Aréně v Ostravě značku Ostravar. Obě ale mají být vidět co nejmíň, akci a hokejisty totiž sponzorují Krušovice a Plzeňský Prazdroj.

Staropramen zdůrazňuje v kampani partnerství s O2 Arénou

Staropramen zdůrazňuje v kampani partnerství s O2 Arénou

Za třiadvacet dní vypukne v České republice mistrovství světa IIHF v ledním hokeji, které je do jisté míry také soutěží tří pivovarů. Oficiálním partnerem mistrovství je totiž značka Krušovice pivovaru Heineken, českou hokejovou reprezentaci podporuje značka Pilsner Urquell pivovaru Plzeňský Prazdroj – a z trubek v obou arénách, v nichž se mistrovství koná, potečou značky Pivovarů Staropramen, které jsou dlouhodobým partnerem těchto arén. Mistrovství se uskuteční od 1. do 17. května.

„Víme už s jistotou, že budeme náš systém po dobu mistrovství provozovat, potvrzuje nám to smlouva s arénou. Pokud to umožní provozovatel cateringu, poteče pivo ze všech našich výčepů. Náš výčepní systém by nikdo jiný ani provozovat nemohl,“ řekl novinářům na tiskové konferenci Pavel Barvík, manažer komunikace a tiskový mluvčí Pivovarů Staropramen. Ty podle jeho slov právě slaví dvanáct let spolupráce s O2 Arénou v Praze. Určitá změna však pivovar oproti jiným akcím pořádaným v pražské či v ostravské aréně přece jen čeká. Jeho značka bude podstatně méně viditelná. Týká se to i prodejních míst.

„Tím, že nejsme oficiální partneři mistrovství ani reprezentace, nebudeme mít visibilitu jako během roku, reklamní prostory využijí především partneři,“ uvedl Michal Šlechta, brand manažer značky Staropramen. Kelímky, do nichž se bude pivo čepovat, tak budou nebrandované kvůli možným záběrům lidí v hledišti, kteří je budou držet v ruce. O viditelnosti značky přímo u výčepních míst se podle Šlechty zatím jedná. „Ze zákona se lidé musí dozvědět, co pijí, proto zde bude značka Staropramen i Ostravar nepochybně vidět na menu tabulích. Máme zde ale také určitý nadstandardní branding, třeba označení na pípách a výčepních pultech, u něhož je otázkou, do jaké míry zůstane během mistrovství zachován,“ uvedl Šlechta.

Kampaň zdůrazní přítomnost v hale

Partnerství s oběma sportovními halami nicméně Pivovary Staropramen podporuje i větší komunikační aktivitou. Na vztah s pražskou O2 Arénou se zaměří kampaň od agentury Young & Rubicam. Ta zahrnuje televizní spot, který poběží v televizních stanicích ČT Sport a Prima Cool a dále na YouTube, a vizuály na venkovních nosičích.

Staropramen zdůrazňuje v kampani partnerství s O2 Arénou

Staropramen zdůrazňuje v kampani partnerství s O2 Arénou

Značka Ostravar spouští kampaň ve spolupráci s agenturami agentury Walker & Lambert a Proximo Passo. Kampaň nese název Nauč svět Ostravar a je zacílená výhradně na Ostravsko. „Chceme ukázat Američanům, Rusům, Slovákům, Finům a dalším lidem z různých koutů světa, že jsme v Ostravě pyšní nejen na to, že se v našem městě odehrává největší svátek hokeje, ale především na své pivo,“ říká manažerka značky Ostravar Zuzana Cieciotková. Tato kampaň poběží v outdooru a v digitálních médiích, kromě toho využije například geocaching.

Kampaň Ostravaru k hokejovému mistrovství

Kampaň Ostravaru k hokejovému mistrovství

Podle zástupců Pivovarů Staropramen bude mít tento pivovar na starost i dodávku nealkoholického piva, pokud o něj bude ze strany organizátorů zájem. To by se mělo případně prodávat balené.

Růžička, Klepiš a Čáslava ve spotu Plzně

Staropramen tak doplňuje spektrum pivních kampaní spojených se šampionátem, které už odstartovaly. Pilsner Urquell začal televizním spotem, v němž vyzývá fanoušky ke společné cestě za zlatem. Svou tvář propůjčili reklamě hlavní trenér české hokejové reprezentace Vladimír Růžička, třinecký útočník Jakub Klepiš a pardubický obránce Petr Čáslava. Dějištěm spotu jsou nejen panoramata Prahy a Ostravy, ale také areál plzeňského pivovaru či hospoda s fanoušky. Tuto reklamu režíroval Roman Valent v produkci společnosti Armada. Reklamu natáčel více než šedesátičlenný štáb během dvou dní v hokejové hale v Sedlčanech. Původní idea spotu je dílem pražské agentury Ogilvy & Mather, realizace však už byla v rukou agentury MUW Saatchi & Saatchi z Bratislavy.

Krušovice obsadí prostor před halou

Na oficiálního partnera mistrovství – pivovar Heineken a jeho značku Krušovice – vybylo místo přes pražskou halou. V prostoru před 02 Arénou tak vznikne takzvaná Fan zóna, v níž se bude čepovat krušovická desítka z tanků. „Půjde o tankovou technologii Orion, která představuje revoluční výčepní možnosti pro tankové pivo,“ uvedla Marie Votrubová, event manažerka Heinekenu. K dispozici má být i velkokapacitní restaurace s nabídkou jídel mezinárodní kuchyně. „Menu je navrženo tak, aby vybrané pokrmy chuťově korespondovaly s krušovickým pivem, konkrétně s pivem Krušovice 10,“ uvádí pivovar.

Součástí prostoru před halou bude i pódium s programem a velkoplošná obrazovka se zápasy a hokejovými vstupy. „Fanouškovská zóna se bude rozprostírat na přibližně devíti kilometrech čtverečních,“ přiblížila Votrubová. Místo bude alternativou pro ty, kdo nesehnali lístky – vstup totiž bude zdarma pro každého. Zóna se otevře vždy na začátku prvního dopoledního zápasu a zavírat se bude úderem půlnoci.

Kromě toho budou po dobu konání mistrovství fungovat speciální fanouškovské hospody v Praze a v Kladně, kde bude pro spotřebitele program s promo týmem.

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

 

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

 

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

Speciální balení piva Krušovice k hokeji

Krušovický pivovar zároveň spouští soutěže o lístky na zápasy, o trička a o stolní hokeje. V obchodních sítích se mohou zájemci zapojit nákupem krušovických piv v minimálním množství jednoho litru a uschováním účtenky. V době konání zápasů českého týmu se v květnu následně uskuteční další kolo spotřebitelské soutěže o hokejové ceny. Hosté při nákupu dvou čepovaných půllitrů Krušovic obdrží stírací los s garantovanou výhrou. Hned na místě fanoušci zjistí, co vyhráli: tričko, puk, korunu, nálepku v podobě české vlajky na obličej nebo pivo. Této možnosti mohou zájemci využít v téměř dvou stovkách vybraných restaurací a hospod.

Kampaň značky Krušovice k hokejovému mistrovství

Kampaň značky Krušovice k hokejovému mistrovství

Staropramen partnerem od začátku

Pivovary Staropramen jsou partnery pražské Arény od jejího vzniku v roce 2003, kdy vyhrály výběrové řízení na provozovatele tzv. „pivního hospodářství“. Pokračování vzájemných vztahů pak stvrdily v dalším tendru v červnu roku 2013. 

Vytvoření pivního hospodářství trvalo podle zástupců Pivovarů Staropramen 279 dnů. Systém funguje tak, aby během hokejové přestávky dostali všichni alespoň jedno pivo, tedy během patnáctiminutové přestávky. „Zvolili jsme tankové nepasterizované pivo, tedy nejčerstvější, které může jít z pivovaru. To načerpáme do přepravních cisteren s chlazených nástavbami, které udržují pivo v teplotě od čtyř do osmi stupňů. Do arény se vejde 17.000 lidí a každý člověk by měl mít možnost dát si dvě piva během patnácti minut. V aréně se pivo přečerpá s cisterna do tankovny, kterou tvoří čtyři sedmdesátitisícové tanky plus další záložní. Systémem vybudovaných rozvodů se pak pivo dostane na výčepní místa schopná točit ve velké rychlosti do kelímků o objemu 0,4 litru. Na klubových patrech se pak ve standardních výčepech točí do skla. V aréně je 168 rychlovýčepů a 24 standardních výčepů. Maximální kapacita činí víc než 30.000 piv za 15 minut,“ popsali zástupci Pivovarů Staropramen.