
Nové logo Příbrami vychází z původního městského znaku
Město Příbram má od minulého týdne nové logo. Městská rada vybrala ve veřejné soutěži návrh Štěpána Holiče z pražského grafického studia Lemon Design. Do soutěže, která probíhala od 5. června do 10. července, přihlásilo své návrhy 35 autorů. Příbram dosud využívala jen svůj heraldický znak, ten ale není pro moderní komunikaci příliš vhodný.
„Většina českých měst hledající z jakéhokoli důvodu novou vizuální podobu řeší často stejný problém: až na několik výjimek není při tvorbě značky možné pracovat s původní erbovní symbolikou, neboť velké množství detailů a zdobení prakticky znemožňuje úspěšný převod do jednoduché vektorové formy. Při hledání vhodného základního kamene vizuálního stylu Příbrami jsem se přesto pokusil o převedení klasického znaku města do současného grafického jazyka tak, aby i při extrémním zmenšení zůstaly klíčové prvky srozumitelné,“ popisuje svůj návrh Holič.
Rada bude podle svého prohlášení používat nové logo při běžné komunikaci ve všech komunikačních kanálech města (web a facebookový profil, městský zpravodaj Kahan, propagační tiskoviny i orientační systém města). Logo má spolu s písmem, barevností a grafickými prvky představovat základ postupně budované jednotné vizuální identity města.
Pro vyhodnocení jednotlivých návrhů byla ustanovena hodnotící komise, jejímiž členy byli vyučující grafického designu na vysokých školách Luboš Drtina a Jan Hora, ředitelka příbramské Galerie Františka Drtikola Hana Ročňáková, architekt příbramského městského úřadu Jaroslav Malý, místostarosta Václav Švenda, zastupitel Vladimír Král, vedoucí oddělení veřejných zakázek Radka Škubalová a vedoucí odboru kancelář města Zuzana Kučerová.
Všechny soutěžní návrhy log budou vystaveny od 5. do 23. srpna v Galerii Františka Drtikola v Zámečku-Ernestinu.

Z explikace nového loga Příbrami

Z explikace nového loga Příbrami

Logo počítá s krátkou i dlouhou variantou doprovodného názvu instituce

„Hluboká varianta“ loga - se svislým nápisem - upomíná na hornickou minulost města

„Hluboká varianta“ loga - se svislým nápisem - upomíná na hornickou minulost města

Různé varianty nového loga odkazují k příbramské historii

Z explikace nového loga Příbrami

Logo má být využitelné při komunikaci určené různým cílovým skupinám

Ukázka využití nového loga

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
