Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Přichází plastová displejová čtvrtpaleta Q+, přibližuje značky nakupujícím

Inteligentní uhlíkově neutrální displejová paleta využívá systému uchycení Blue Click a stává se nejrychleji rostoucím produktem společnosti CHEP na českém trhu.

Čtvrtpaleta Q+

Čtvrtpaleta Q+

Společnost CHEP, globální lídr v oblasti řešení pro dodavatelský řetězec, představila na pražském listopadovém fóru logistických inovací svoji plastovou displejovou čtvrtpaletu Q+. Ta poskytuje nové možnosti pro zlepšení zviditelnění značky v místě prodeje, dostupnosti produktů v prodejnách i pro jejich skladování, přepravu a celkové snížení vlivu dodavatelských řetězců na životní prostředí. Jedná se o jedinou 100% uhlíkově neutrální displejovou paletu, která vznikla ve spolupráci s klíčovými partnery ze segmentů retailu a FMCG, aby plnila aktuální požadavky trhu a odpovídala i výzvám, jež přinese retail budoucnosti.

„Nákupní chování se neustále mění. A rozvoj e-commerce zcela změnil způsob, jímž lidé nakupují. Zákazníci vyžadují širší výběr produktů, snadnou orientaci v obchodech i možnost jednoduše a rychle najít zboží, o které mají zájem, v regálech. Provozovatelé kamenných prodejen pak musí předvídat očekávání svých zákazníků a zajišťovat pro ně zákaznickou zkušenost na vysoké úrovni, aby se vraceli zpět. Celá tato změna dynamiky vytváří na dodavatelské řetězce tlak,“ uvedl Jan Kočárek, generální ředitel společnosti CHEP pro Česko a Slovensko. „Pokud většina společností vnímá pohyb dodavatelského řetězce jako ‚z výroby do regálu’, my zaujímáme jiný úhel pohledu – takový, který začíná u nakupujícího a od něho se odvíjí zpět. Dodavatelské řetězce proto formujeme tak, aby fungovaly plynule a efektivně zajišťovaly dodávky zboží podle potřeb nakupujících. Naše produkty naopak slouží k tomu, aby maloobchodníkům a výrobcům umožňovaly snadné doplnění regálů a účinné oslovení zákazníků s cílem prodat více zboží s menšími náklady.“

Čtvrtpaleta Q+

Čtvrtpaleta Q+

Čtvrtpaleta Q+ má patentovaný design, díky kterému může být využita pro dvojité stohování. Princip dvojitého stohování umožňuje výrobcům a maloobchodníkům optimalizovat dopravu a skladování, z čehož v praxi plyne až o polovinu méně kamionů na evropských silnicích a snížení emisí CO2.

Produkt disponuje také patentovaným systémem uchycení Blue Click, jenž slouží ke snadnému nastavení a přepravě předbalených stojanů se zbožím. Kartonové displeje lze na znovuvyužitelnou plastovou paletu jednoduše nasadit, zabalit a ze skladu na prodejnu vyslat přesně v té podobě, v jaké budou vystaveny. V místě prodeje tím odpadá nutnost najímat merchandisery k sestavování a manuálnímu doplňování stojanů. Toto řešení zajišťuje pro značky lepší viditelnost v obchodech, snižuje míru poškození zboží při transportu a zvyšuje dostupnost zboží v regálech (OSA). 

„Klíčová část našeho business modelu, myšlenka sdílení a opětovného používání CHEP palet, se zakládá na principech udržitelnosti,“ říká Jan Kočárek. Přímé výhody přechodu z jednorázových dřevěných palet na displejové čtvrtpalety lze vypočítat s pomocí online kalkulačky Power of Pooling. Díky tomuto nástroji mají společnosti k dispozici přehled o svých úsporách CO2 a dřeva.

„Zároveň nová čtvrtpaleta odráží klíčové myšlenky našeho globálního konceptu udržitelnosti Zero Waste World: pomáhá eliminovat fyzický odpad a prázdné přepravní kilometry, díky čemuž plně odpovídá potřebám moderního maloobchodu,“ dodává Jan Kočárek.

Displejová čtvrtpaleta Q+ se stala nejrychleji rostoucím produktem společnosti CHEP v Česku. Za posledních 12 měsíců firma vydala v Česku a na Slovensku celkem víc než půl milionu kusů displejových palet, což značí meziroční nárůst o 77 %. To je důkazem, že české značky ji využívají k úspěšnému propagovaní produktů, a to jak pro místní maloobchodní prodejny, tak i pro export hotových propagačních balíčků do jiných evropských zemí.