Televize Prima jako vlastník nákupního sdružení Media Club zřejmě začne nabízet inzerentům nejenom reklamní prostor v televizích, ale nově také v rádiích, případně v tisku. Na konferenci Život na hraně časopisu MarketingSalesMedia to dnes řekl generální ředitel Primy Marek Singer. Media Club dosud obchoduje televizní stanice Primy, televize Barrandov a nově hudebního Óčka, od ledna k sobě připoutá zhruba čtvrtinu rozhlasového trhu prostřednictvím posíleného uskupení Radio United a jedná také s vydavateli tisku (se kterými, to Singer neřekl). Do nabídky hodlá dál zahrnovat taky weby, své i cizí.
Prima se tak bude snažit obchodovat komplexní publikum, nikoli jen jeden či dva mediatypy. Koncentraci na mediálním trhu chce pojímá nikoli přes akvizice, ale právě přes spojování prodeje reklamního prostoru, zaznělo též.
„Není mnoho zadavatelů, kteří chtějí všechno. Ale když se podíváte na užívání médií v průběhu dne, je spousta důvodů, proč mít kumulativní reach napříč médii,“ podotkl Singer. „Budeme schopni postavit mix, který bude efektivnější, než kdyby inzerent kupoval jednotlivá média samostatně,“ je přesvědčen. „Zatím prodáváme GRPy, ale směřuje to k tomu, že se bude obchodovat na reach, zásah lidí,“ odhaduje.
Valná většina reklamního prostoru podle Singera dosud protéká přes mediální agentury, který obchod s reklamním prostorem zprostředkovávají, a to druhá největší komerční televize v Česku hodlá změnit. „Nechceme být závislí na mediálních agenturách, mnohem víc chceme vědět, co chtějí koncoví klienti. To mediální agentury někdy ani nevědí,“ tvrdí Singer. O jaké produkty jde? „Product placement, sponzoring, společné pořady. Dramaticky roste počet zájemců o pořady na míru. Je to provázanější než cena za reklamní prostor.“
Prima se na nové fungování připravila restrukturalizací týmu nákupčích. „Přeskládali jsme zásadně celé obchodní oddělení, zvýšili jsme o padesát procent počet lidí, kteří budou chodit za klientem, změnili jsme názvy jejich pozic,“ vyjmenoval ředitel komerční televize.
Na konferenci #zivotnahrane se uz 45 minut Koppl Singerovi naznačit ze blouzní. Marně. Stále chce dělat medialku.
— Hana Huntova (@HanaHuntova) Říjen 17, 2014
Jaromír Soukup na konferenci #zivotnahrane nepřijde, na poslední chvíli odletěl za nabídkou do Londýna.
— Médiář (@mediarcz) Říjen 17, 2014
„Nevidím Primu jako televizi, ale primárně jako generátor a kumulátor videoobsahu.“ - šéf Primy Marek Singer na #zivotnahrane
— Médiář (@mediarcz) Říjen 17, 2014
„To neproběhlo, ani se to nechystá.“ šéf Primy Marek Singer, zda Primu koupil/kupuje „pan pekař“ (Köpplova slova) @AndrejBabis #zivotnahrane
— Médiář (@mediarcz) Říjen 17, 2014
Výstupy z akce lze sledovat na Twitteru pod #zivotnahrane.