Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Prima, ČT ani Mediaresearch nevěří, že Nova s Médeou spustí v lednu své měření

Ve čtvrtek 18. října se má rozhodnout, od koho a jak budou tuzemské televize odebírat data o sledovanosti po 1. lednu 2013.

Šéf veřejnoprávní televize Petr Dvořák křtí šampaňským nový web o staronových peoplemetrech. Vedle šéf Primy Marek Singer a zástupci Mediaresearch Tomáš Bičík a Tereza Šimečková. Člověk Novy chybí

Šéf veřejnoprávní televize Petr Dvořák křtí šampaňským nový web o staronových peoplemetrech. Vedle šéf Primy Marek Singer a Tomáš Bičík a Tereza Šimečková z Mediaresearch. Zástupce Novy chybí

Žádné dvojí peoplemetry v Česku nebudou, to je hlavní dojem z tiskové konference, na níž staronový realizátor elektronického měření sledovanosti Mediaresearch a generální ředitelé České televize a Primy představili popularizační web Peoplemetry.cz. Jedním z jeho maskotů je Standa Peoplemetrák, který je prý fotbalový fanda, kromě této narážky na mužský kanál Novy a kromě účasti PR pracovnice Marie Fianové tu ale Nova, třetí velký „televizní“ člen oborové Asociace televizních organizací (ATO), nebyl přítomen.

Firma Mediaresearch, která tiskovku pořádala, Novu oficiálně nepozvala. Šéf České televize Petr Dvořák to dokonce prezentoval tak, že i kdyby lidi z Novy zvaní byli, nepřišli by. „Nevím, proč bych chodil na křest cédéčka muziky, která se mi nelíbí,“ glosoval Dvořák.

Česká televize s Primou se s Novou totiž přou o to, kdo má peoplemetry provozovat od příštího roku do roku 2017, přičemž Nově přijde, že Mediaresearch, vybraný a potvrzený na další pětileté období, vzešel z tendru, který nebyl plnohodnotnou soutěží o nejlepšího, a společně s mediální agenturou Médea chce v rámci nově založeného sdružení spustit příští rok druhé měření sledovanosti.

Konkurenti to považují za blufování. „Od ledna žádná jiná data na trhu určitě nebudou. Zcela určitě tento projekt [firmy Mediaresearch] poběží dál a minimálně příští rok to bude jediný projekt,“ prohlásil šéf Primy Marek Singer, zároveň ve funkci prezidenta ATO, v níž na dnešní tiskové konferenci také vystupoval. „V tomto okamžiku jsem přesvědčená, že se žádné jiné měření nepřipravuje,“ řekla podobně ředitelka Mediaresearch Tereza Šimečková.

„Příprava peoplemetrového projektu trvá rok,“ podotkla. Nové Sdružení pro měření sledovanosti, založené Novou a Médeou, sice vyhlásilo tendr na provozovatele svých peoplemetrů, dosud ale nevybralo vítěze. Čas je už jen do konce roku, a podle lidí z Mediaresearch i šéfů Primy a manažerů České televize není reálné, že se na tuzemském trhu podaří do té doby nové měření spustit. Nova a také televize Barrandov by se tak ocitly od ledna bez dat o sledovanosti, na nichž stojí jejich byznys - bez nich by nemohly prodávat reklamu, z níž žijí.

Ve čtvrtek 18. října se očekává - po třech neúspěšných pokusech - dohoda na další valné hromadě ATO. Tam by se konečně mohlo podařit přijmout do asociace nové členy - televizi Óčko a mediální zastupitelství At media -, zároveň zajistit Nově a televizi Barrandov (jako přidruženému členu ATO) i na další období odběr dat od Mediaresearch (proti nimž Nova sice protestuje, ale jiná na trhu nemá k dispozici) a Česká televize, podle slov svého šéfa Petra Dvořáka, by si zároveň s tím zvládla prosadit, že se změní poměr částek, které jednotliví členové ATO za výzkum platí, přičemž ČT chce platit míň, neboť ji zákon vzal reklamu z kanálů ČT1 a ČT24.

Televize Nova své záměry před čtvrteční schůzkou odmítla na místě - ústy zmíněné Marie Fianové - komentovat.

Mediaresearch mezitím už začal chystat měření na novou vlnu. „Na základě smlouvy z loňského listopadu jsme nainstalovali do domácností tisíce dalších zařízení. Projekt bude rozšířen o měření tzv. posunuté sledovanosti - time shiftu - nebo o měření televize a internetu,“ uvedla Tereza Šimečková.