Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Prima vyhrála spor o pokuty za VyVolené z roku 2006

Komerční stanice po sedmi letech soudů proti verdiktu rady pro vysílání dosáhla toho, že nemusí platit 650.000 Kč.

Druhou řadu reality show VyVolení vyhrál Antonín Jalovec. Foto: Profimedia.cz

Druhou řadu reality show VyVolení vyhrál Antonín Jalovec. Foto: Profimedia.cz

Televize Prima uspěla v soudním sporu, v němž se bránila pokutám v celkové hodnotě 650.000 Kč za pořad VyVolení 2 z března 2006. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání tehdy uložila tři pokuty, proti nimž se televize odvolala. Loni Ústavní soud případ vrátil k Městskému soudu v Praze, který v listopadu rozhodl ve prospěch Primy.

V době, kdy byly pokuty uloženy, rada ještě neprováděla tzv. dokazování zhlédnutím obrazově-zvukového záznamu, což podle předsedkyně Kateřiny Kalistové bylo hlavním argumentem pro soudní rozhodnutí. „To neznamená, že by tam nešlo o porušení zákona,“ řekla ČTK Kalistová.

Rada tak v reakci na zrušení pokut ukončila správní řízení vzhledem k uplynutí lhůt a na posledním zasedání vydala Primě pouze upozornění na porušení zákona. Prima zároveň dostala lhůtu k nápravě, což v praxi znamená, že televize má zajistit, aby se podobná situace už neopakovala.

ČÍM TV PRIMA V SHOW VYVOLENÍ 2 PORUŠILA ZÁKON

  • Díl ze 14. března 2006 od 21.20 obsahoval „prezentaci manipulativního úkolu, poškozujícího lidské vztahy a lidskou důstojnost, prezentaci alkoholu a jeho konzumaci, prezentaci kouření jako pravidelné a každodenní součásti života mladých lidí a dále vulgární verbální agresivitu“.
  • Díly z 15. března 2006 od 18.34 a 19.52 obsahovaly „prezentaci manipulativních úkolů, poškozujících lidské vztahy a lidskou důstojnost, vulgární a jinak nevhodnou komunikaci, slovní prezentaci alkoholu a častou prezentaci kouření jako běžné a nezbytné součásti života mladých lidí“.
  • Díl z 16. března 2006 od 21.20 obsahoval „nemravné a jinak ohrožující manipulace ze strany štábu a prezentaci kouření jako pravidelné, nutné a každodenní potřeby mladých lidí“.

Zdroj: tisková zpráva RRTV

Televize dostala pokuty před více než sedmi lety za porušení zákazu zařazovat v době od 6 do 22 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých. Proti rozhodnutím o skupině tří pokut podala společnost FTV Prima žalobu, podle níž měla rada nařídit ve správním řízení ústní jednání a přehrát při něm záznam pořadu.

Městský soud nejprve žalobu zamítl, stejně pak Nejvyšší správní soud naložil také s kasační stížností. Ústavní soud ale loni dal Primě za pravdu v tom, že se Městský soud v Praze měl lépe vypořádat s jejími námitkami proti postupu rady a případ vrátil. Městský soud v Praze pak v listopadu rozhodnutí rady zrušil.