Piráty iniciovaný bod čtvrteční schůze poslaneckého volebního výboru, týkající se sporu o reportáž Janka Kroupy o Agrofertu, oproti úterní schůzi příslušné senátní komise nové argumenty nepřinesl. Nad rámec známého řekl generální ředitel René Zavoral jen, že ve veřejnoprávním rádiu zruší část tabulkových míst a že kromě předžalobní výzvy od Agrofertu registruje rozhlas i další, rovněž na Kroupovu reportáž, a to z roku 2015. Reportér Kroupa se schůze neúčastnil.

Prima zvyšuje tržby rychleji než mateřská skandinávská MTG

Prima i Prima Cool zaznamenaly proti loňskému prvnímu čtvrtletí znatelný nárůst sledovanosti.

  • ČTK
  • 18. 04. 2011 19:50

Švédská společnost Modern Times Group (MTG), která v České republice ovládá televizi Prima, dosáhla v prvním čtvrtletí letošního roku rekordních výsledků, vyšších marží a dvouciferným tempem zvýšila tržby. Ty se jí v konstantních kurzech zvýšily o deset procent na 3,1 miliardy švédských korun (asi 8,4 miliardy Kč). V České republice růst tržeb činil 14 procent, převážně díky vyšší sledovanosti.

Firma ve své výsledkové zprávě uvedla, že pokud by se braly v úvahu kurzové výkyvy, pak se tržby za celou skupinu zvýšily pouze o dvě procenta na 3,05 miliardy švédských korun (asi 8,2 miliardy Kč). Provozní zisk se zvýšil o 15 procent na 432 milionů švédských korun (přibližně 1,2 miliardy Kč).

„Tržby a provozní zisk za první čtvrtletí jsou na nových rekordech. V konstantních kurzech dosáhly vyšších tržeb všechny naše obchodní segmenty,“ podotkl k výsledkům prezident a výkonný ředitel MTG Hans-Holger Albrecht.

Na růstu tržeb se ve čtvrtletí podílely stanice Prima a Prima Cool, naopak vliv nové stanice Prima Love se ještě příliš neprojevil, protože podnik ji spustil teprve v březnu. Prima i Prima Cool zaznamenaly proti loňskému prvnímu čtvrtletí výrazný nárůst sledovanosti. V klíčové skupině 15-54 let, na kterou Prima s Novou cílí reklamu, zvýšily Prima plus Prima Cool meziročně podíl z 20,1 % na 25,5 % (v poslední kvartálu 2010 to bylo 25,9 %). Samotná Prima pak v „obecné“ skupině diváků starších patnácti let vyrostla z 15,2 % na 17,3 %.

MTG provozuje televizní stanice v několika evropských zemích. Kromě České republiky také v Estonsku, Lotyšsku, Litvě a Bulharsku.