„Tržby operací v Česku se snížily o dvě procenta v konstantních cenách na televizním reklamním trhu,“ oznámila dnes švédská mediální společnost MTG, která je polovičním vlastníkem televize Prima, ve své zprávě o hospodářských výsledcích za třetí čtvrtletí letošního roku. Jedná se o meziroční srovnání.
Ve srovnání s předešlými výsledky za první a druhý kvartál letošního roku výkon Primy oslabuje. V prvním čtvrtletí jí tržby rostly o 6 %, ve druhém o 3 %.
Český reklamní trh MTG posuzuje jako stagnující. Situace by se měla zlepšit zahájením vysílání nových televizních kanálů, filmové stanice Prima Max a stanice Comedy Central, na které Prima participuje s Viacomem.
Obrat bezplatných televizí ve východoevropském regionu, který je označován jako „free TV emerging markets“, ve třetím kvartále naopak celkově vzrostl o 9 %. Vedle Česka se do něj započítávají operace z baltských států a Bulharska, které táhly růst.
Podle zprávy MTG vzrostl podíl skupiny Prima na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let na 35,7 %. Do těchto výsledků pro akcionáře ale mediální skupina na českém trhu nezapočítává výkon veřejnoprávní České televize.