Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Princip virality aneb Kolik stojí oranžové stužky ČEZ ve Varech

Píšu v 0.50 v messengerském kutlochu Thermalu, kde je vždy v tuto hodinu prázdno, klid a stabilní HDSPA signál.

Zkoušel jsem psát pár sloupků, když jsem se cítil šťastný, vyrovnaný, a měl dostatek času. Až na jeden případ jen tak vyšuměly. Pokud jsem ve stresíku, nemám dost času, začnu ve středu v noci a pokud možno ještě jsem více či méně rozesranej a napíšu sračku, je vždy mnohem populárnější. Šťastní lidé zřejmě nejsou úspěšnými autory. Dneska jsem v poho, takže to bude určitě slabší. Spokojený člověk řekne třem známým, nespokojený osmi.

S touto základní úměrou pracuju, i když nevím, odkud přišla, ale funguje fantasticky. Teze: jde jen o to lidi dostatečně naštvat tak, aby nebyli naštvaní na vás. Jeden ze dvou základních principů virality. Pokud vám připadá, že jste to ještě nikdy neslyšeli, tak máte možná pravdu. Ještě jsem to neslyšel říkat nikoho kromě sebe, když to neustále tlačím klientům. Je to zásadní know-how, ale bez dalšího vám bude k ničemu.

No nic, pojďme dál. Jsem pracovně sedmý den ve Varech, a tady se skoro nedá psát o něčem mimo zdejší dění. Kromě toho se nic neděje. Dva dny nevyšly deníky. Co se týče tématu reklama, jedna exekuce stojí za to: branding ČEZu. Každý festivalový pas nebo akreditace je cedulka na lanyardu (stužce) ostře oranžové barvy, potištěném výraznou, přímou barvou, s logem ČEZu.

Vzhledem k tomu, že tyto kartičky na sobě nosí naprosto všichni včetně významných hostů, vtírá se otázka, jakou má toto komerční sdělení na lanyardu cenu. Budget fesťáku je asi 130 milionů korun a cena tohoto proma nejvýraznější značky této vrcholné akce mi připadá tak nějak v podobné výši. Pro zajímavost, jde o přibližný marketingový rozpočet velkého klienta na rok.

Pro zajímavost přikládám fotku sebe jako Stephena Hawkinga, kde je reklamní nosič vidět.

Právě teď mi připadá, že to je nejmasivnější reklamní sdělení v Česku. Přímá barva nějak způsobuje, že mě neuráží. Oranžová z toho dělá tak nějak univerzální doplněk. Ale možná je to tím, že jsem tu poprvý a jsem z toho ještě dneska dost vyplesklej. I když už přestávám být. Štěstí je v adaptaci.

Příště nás čeká normální reklamní okénko, pokud tedy nějaký z českých klientů spustí nějakou kampaň.