Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Pro tvůj flex je milionkrát sympatičtější než Kazma

V jedné z nejvyrovnanějších Reklamních katoven letoška zvítězili Johny Machette, Jordan Haj a videoklip pro kampaň Hlavně bezpečně. Pochvaly sklidila i inhouse kampaň Liftaga.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 33. týden 2018

  1. Hlavně bezpečně - Pro tvůj flex (43 %)
    značka, klient: Česká kancelář pojistitelů
  2. Když chceš být jinde (41 %)
    značka, klient: Liftago
  3. McCann Prague: Chlubtubeři (40 %)
    značka, klient: Billa
  4. McCann Erickson: Naše vína promění jídlo v hostinu (38 %)
    značka, klient: Vinařský fond
  5. Galerie hlavního města Prahy (36 %)
    značka: klient: Galerie hlavního města Prahy

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Johnny Machette a Jordan Haj rapují pro bezpečnost na silnicích (43 %)

Součástí dopravně bezpečnostní kampaně České kanceláře pojistitelů Hlavně bezpečně je nově klip rappera Jonáše Čumrika alias Johnyho Machette. Hlavní fáze projektu běží od května, celkově kampaň potrvá do ledna 2019. S Čumrikem na klipu spolupracoval i hudebník jménem ProGram, což je hudební alter ego muzikanta Jordana Haje. Režie klipu stylizovaného do 80. let 20. století se ujal Haj společně s Givinarem Křížem

Výborně, té melodie se do večera nezbavím. Tohle bylo upečeno s láskou.
Pavel Jechort

Hele nevim. Asi slevim. Ale i tak nevim. Hele.
Tomáš Hrivnák

Hrozně rád bych k tomu napsal něco ohromě chytrýho, ale tohle je prostě po všech stránkách naprosto skvělý. Zbytek kampaně nehodnotím, nebudem si kazit radost z povedenýho videa, ne?
Martin Svetlík (McCann Prague)

Za mě jednoznačný vítěz! Kluci si umí dělat legraci ze žánru i sami ze sebe. Text i kamera jsou super a klip jsem si s chutí pustila znovu. Celá tahle věc je mi asi milionkrát sympatičtější než to, co pro bezpečnost dopravy udělal Kazma. Tohle není Need for Speed!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprNejsem vůbec schopen odhadnout, jestli to oslovuje teenagery. Mne to úplně míjí. Edukace se záběrem: používejte blinkry, nesouložte za jízdy v autě, nefetujte, nesedejte opilí za volant atd... mi přijde hodně rozkročená. (Auu)
Míla Knepr (Silver Pack)

To je úplně jako když Seymour Skinner uvedl v tělocvičně MC Mrkváka, aby propagoval zdravou stravu.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Dávej blinkr, neber drogy a žádnej sex, teda za volantem. Jonáš jako “Kung Fury” káže ze svého BMW. Já spíše než sdělení řeším, jestli je Johny opravdu tak špatnej rapper. Teprve ve chvíli, kdy si za volant sedne ProGram začnu opravdu poslouchat.
Petr Václavík (2Fresh)

Není to přesně kampaň „Dumb ways to die“, ale pro český trh asi použitelná...
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Kampaň a především klip s podobnou message by dle mého názoru měla být zpracovaná vážnějším tónem, klipy podobného typu jsou vnímány spíše sarkasticky. Nemyslím si, že by to mělo u mládeže splnit daný cíl. Ani zpracování klipu nehodnotím jako povedené.
Petr Kašpar (Cognito)

2. Liftago pomůže s nepovedeným rande (41 %)

Platforma pro zprostředkování taxislužby Liftago se rozšířila do dalších českých měst a uvedla novou kampaň. Ta běží v televizi, online, na sociálních sítích, na venkovních formátech, v tisku i rádiu. Hlavní fáze kampaně bude probíhat od září do listopadu. Kreativa vznikla v interním marketingovém týmu. O produkci televizního spotu se postarala Flux Films, o režii Adam Vopička a scénář Ondřej Peša. 

Prospěl by větší spád, když už použiju takové klišé, netočím o tom celovečerní film.
Pavel Jechort

Vždy jsem chtěl být hodně někde. Nejlépe jinde. Dobrý. Pobavilo. Hlasitě!
Tomáš Hrivnák

I když to mohlo být celý trochu elegantnější, je to pořád dost lidsky milý na to, aby to fungovalo. Zvláštní cena poroty za to, že Miška se jmenuje Kristýna.
Martin Svetlík (McCann Prague)

Nápad je to moc hezký, ale herectví takové ochotnické. Méně je někdy (většinou) více.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprTak to dopadá, když se klient zamiluje nekriticky do svého vlastního nápadu a ještě ho chce „rozehrát“. Nápad je nepůvodní, celé se to pitvoří. Je to tak rádobyvtipné a dlouhé, až to bolí.
Míla Knepr (Silver Pack)

Nejvíc jinde by měl být ten, kdo vybíral ty herce. Třeba na pracáku.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Potenciálně vtipné situace, které neměl kdo zahrát. Casting se vážně nepovedl.
Petr Václavík (2Fresh)

Je to otázka, jestli takový koncept posune brand správným směrem. Z pohledu exekuce je to střílení slepými náboji.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Vtipné! Pěkná a zábavná kreativa, jasná myšlenka, video si snadno zamapatujete.
Petr Kašpar (Cognito)

3. Vyměňte samolepky za Chluptubery (40 %)

V Bille je od 12. září možné sbírat samolepky, které zákazník pak promění za plyšáky stylizované do youtuberů, respektive Chluptuberů. Kreativa pochází opět z dílny agentury McCann Prague. Kromě televize běží kampaň i online a v tisku. Vznikla také microsite, kde lze o plyšáky soutěžit nebo si stáhnout omalovánkové bludiště pro děti. Hlavní spot doplňují další bumper ads. 

Lidé chodí do Billy sbírat plyšáky, já bych ale přeci jen radši nakupoval. Akorát nevím, proč si vybrat zrovna tenhle barák.
Pavel Jechort

Mladej (10) říká, že „chluptubeři“ jsou YOLO. Tady dám na trendsettery.
Tomáš Hrivnák

Plyšáci si drží svou (poměrně vysokou) úroveň ztvárnění i humoru.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprTěch 20 je za hrdinné úsilí aspoň něco udělat s plyškáky z Billy.
Míla Knepr (Silver Pack)

Na plyšový YouTubery je to důstojný. V tom nejlepším i nejhorším slova smyslu.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Kombinace plyšáků a youtuberů je sázka na jistotu. Je to přesně ten druh reklamy, po které vás dítě bude otravovat tak dlouho, dokud mu Chluptůbera neseženete. Nedejbože vás donutí “pochytat” je všechny, záleží na rotaci reklamy.
Petr Václavík (2Fresh)

Vždy je zábavné vytvářet roztomilé symboly a tento „gang“ celkem funguje.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

U kampaně s Chluptubery mi uniká sdělení. Nechápu, proč někdo propaguje informaci, aby lidé sbírali nálepky, za které dostanou plyšáky. Samotné nálepky za odměny mají podnítit nákupy, tak pojďme ještě promovat nálepky, meta nad meta. Provedení je ale povedené.
Petr Kašpar (Cognito)

4. Vinařský fond doporučuje vína k jídlu (38 %)

Vinařský fond spustil 13. září tematickou kampaň, která si klade za cíl prohloubit u široké veřejnosti vnímání vína a jídla jako přirozené kombinace. Kampaň se bude v průběhu září a října objevovat v televizích, na internetu, v tisku a v obchodních řetězcích. Připravila ji kreativní agentura McCann-Erickson. „Tématu podpory kvalitního lokálního jídla a vína se v blízkém i vzdálenějším zahraničí věnují již delší dobu a podpora tohoto tématu je všemi brána jako projev hrdosti na kvalitu a domácí původ výrobků. Kampaní proto provází naše nejoblíbenější a nejtypičtější odrůdy bílých, růžových i červených vín, které jsou tím nejpřirozenějším k párování s jídlem,“ dodal Jaroslav Machovec, ředitel Vinařského fondu.

Nuda nuda nuda. K tomu řízek s pažitkou a česká vlajka. Ono to tak nějak sedí.
Pavel Jechort

Srsly? Víno k jídlu? Bílé, červené i růžové? A k tomu výtahová muzika jako od Žlutýho psa? To bych s dovolením žádal vrátit vstupné.
Tomáš Hrivnák

Hezké obrázky jídla a pití. Nic víc k tomu nemám.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla KneprPři loňské kampani na Svatomartinské jsem si říkal, že to už je opravdu dno. A bylo, zaplaťpánbůh. Takhle kampaň se mi líbí. Produkt čistě, jasně a hrdinně. Smysluplné zpomalené záběry, hezké jídlo. Jednoduché, přesvědčivé. A dobrá kampaňová tag-line i claim. Tak dobré, jako kdyby to ani nebyla státní instituce.
Míla Knepr (Silver Pack)

Takhle by to vypadalo, kdyby pan Vajíčko dostal pořádnou kameru.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

“Food porno” to uplně není, spíše bych to přirovnal k filmu pro pamětníky. Prezentace jídla už je prostě dál, než u zpomalených záběru na nalévání vína a krájení roastbeefu.
Petr Václavík (2Fresh)

Dobrý příklad toho, jak čistě a minimalisticky natočit reklamu. S víc než zřejmým sdělením.
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Kampaň je milá, ale nijak nevyčnívá a spíše zapadne mezi ostatními reklamami řetězců. Vytkl bych volbu pokrmů k vínům, mohla by být zajímavější.
Petr Kašpar (Cognito)

5. Kampaň GHMP běží i v kině (36 %)

Galerie hlavního města Prahy připravila nový videospot, který je součástí nové vizuální komunikace a kampaně. Nový spot se objeví v několika stopážích určených pro sociální sítě i pro kino distribuci. Na podzim videospot poběží v kinech Aero, Bio Oko i Světozor. Kampaň byla vytvořená interně, autorem námětu a vizuálního i zvukového zpracování je art director Luboš Rezler.  

Asi jsem prázdný jako váza, ale reklamu jako experimentální video nevidím. Možná se ke klipu ale fasují 3D brýle.
Pavel Jechort

Mladej (10) teď jede ty Just Cause a Watch Dogs a Assasíny a tam je teda „video-art“ lepší.
Tomáš Hrivnák

Umím si to představit v artovém kině, ale ani tam mi nebude jasný, proč mi GHMP ukazuje prázdný místnosti? Má to ve mně vzbudit zvědavost? Existenciální úzkost? Mám přispět na nákup obrazů? Otázky, samé otázky!
Martin Svetlík (McCann Prague)

Horor si představuji jinak.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Míla Knepr Vítězství formy nad obsahem. Forma, byť nikterak originální, je zajímavá, ale aspoň to, i když u galerie je to vlastně povinnost. Jen ten obsah... myšlenka „prostory které čekají na obsah“ je pro mě taky „čekající na obsah“.
Míla Knepr (Silver Pack)

Takhle nějak bych si reklamu na galerii představoval asi no... Ne jako, vážně to je v rámci žánru konečně jiný. A fajn.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Sluchátka na uši, video do “fullscreenu” a názorná ukázka jak pracovat s vizuálním stylem může začít. Na tohle bych si klidně zašel do kina.
Petr Václavík (2Fresh)

Psychedelická prezentace galerijních prostor asi může potěšit příznivce klubových kin, ale nejsem si jistá, že to správně reflektuje podstatu celé instituce. Nebo ano?
Julia Dovlatova (Geometry Prague)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.