Proč by měla být lokalizační data součástí organizace velkých akcí

Celkový počet návštěvníku jistě znáte. Získejte navíc detailnější statistiky, které vám pomohou pro ještě lepší plánování.

O2 Geodata

O2 Geodata pomáhají analyzovat návštěvnost prostřednictvím pohybu SIM karet

Podrobná znalost návštěvnosti vám výrazně pomůže nejen v marketingu, ale také při plánování nových prodejen nebo pořádání velkých akcí. Analýzu návštěvnosti využilo i město Mělník při akci Mělnické vinobraní.

Data, která jinde nezískáte

„Dlouhodobě víme, že se na Mělnické Vinobraní různými způsoby dostanou i lidé, kteří si nezakoupili vstupenku. Z dat nyní vidíme, kolik lidí skutečně místem akce pouze prochází, nebo zde bydlí a umíme tak vyhodnotit, kolik návštěvníků je na akci na černo,“ říká Zuzana Syrová, vedoucí odboru školství a kultury v městě Mělník.

„Velmi přínosný byl i rozpad na unikátní návštěvy. Předprodejem vstupenek a cenotvorbou se snažíme návštěvníky motivovat pro nákup vícedenní vstupenky. Analýzou O2 Geodata jsme si na reálných datech potvrdili, že se nám to daří. Jinými způsoby známe naši návštěvnost pouze v absolutních číslech. I z tohoto důvodu je služba od O2 unikátní,“ dodává.

Měření pomocí pohybu SIM karet, které nezkresluje výsledky

Jak návštěvnost změřit? Nejpřesnější data získáte od mobilního operátora. Jsou totiž založená na měření pohybu SIM karet. Například místo bydliště, které se často liší od toho trvalého, je tak možné určit přesněji než jinými metodami.

A jak to funguje? „Nesledujeme přesnou polohu. Dokážeme ale určit, kolik SIM karet je v daný čas připojeno na vysílač signálu v měřené lokalitě. Podle toho, jak se SIM karta postupně připojuje i na další vysílače určujeme, odkud přibližně návštěvník na akci dorazil. Čím větší pokrytí vysílači, tím přesnější analýza. Měřené SIM karty, u kterých máme potřebný souhlas, poté párujeme s big daty O2 a zjišťujeme věk, pohlaví a další parametry o návštěvnících,“ vysvětluje Zuzana Marková, business development manager pro big data projekty v O2 Czech Republic.

Jedna služba, která vám poskytne přehled o celé populaci ČR

Naměřená data jsou pomocí statistických metod přepočtena na velikost populace. Pro vás to znamená, že stačí pouze jedna O2 Geodata analýza, abyste získali představu o celé populaci ČR. Veškeré údaje, které by mohly vést k identifikaci osob jsou z analýzy odstraněny. Statistiky jsou pak interpretované v agregované podobě.

Pomocí O2 Geodata o svých návštěvnících zjistíte:

  • počet unikátních návštěv
  • vývoj návštěvnosti po dnech i v čase
  • pohlaví, věk a ekonomickou klasifikaci

Návštěvníky můžete rovnou oslovit cílenou komunikací. Pozvěte je na další akci nebo nabídněte svoje produkty

Návštěvníky, kteří byli zachyceni v dané oblasti v definovaném období můžete rovnou oslovit pomocí marketingové kampaně. To je další výhoda měření návštěvnosti u mobilního operátora O2. Prostřednictvím služeb týmu O2 Media můžete pomocí SMS, MMS nebo e-mailu oslovit zákazníky O2 s aktivním marketingovým souhlasem.

Komplexní měření v přehledné formě. Chcete poznat svoji skutečnou cílovku?

Chcete poznat vaši skutečnou cílovou skupinu? Tu, která je za vámi ochotná dorazit klidně i z jiných měst a obcí? Ať už plánujete umístění nové prodejny nebo festival, od nás dostanete tu nejpřesnější a nejaktuálnější analýzu vašich návštěvníků díky službě O2 Geodata. Kontaktujte nás! Ukážeme vám demo verzi výstupu a společně vymyslíme to nejvhodnější řešení pro vás. A pokud tabulkám moc neholdujete, vysvětlíme vám, co z nich vyčíst. Individuální přístup je naší devizou. Nejen proto se k nám klienti pravidelně vracejí.

Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media

Sdílejte