Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Proč na Facebooku odkládáte přechod na Timeline? Inspirujte se

Zbývají 4 dny, než bude dokonána další velká změna v historii Facebooku. Všechny stránky by měly povinně fungovat v zobrazení Timeline.

Pro věčné prokrastinátory nabízíme (především) domácí inspiraci v tom nejvýraznějším prvku, kterým je cover photo, úvodní fotka - o tom totiž budete přemýšlet pravděpodobně nejdéle.

Co jako úvodní fotku umístit

Přímo se nabízí použít jako úvodní fotku obrázek svého výrobku. Pokud spravujete stránku, která propaguje produkt (optimálně vizuálně atraktivní), neváhejte a pochlubte se jím hned na úvod. V ideálním světě máte jistě spoustu fotografií spokojených zákazníků, ze kterých vyzařuje štěstí, když drží váš výrobek. Šup s nimi na Timeline! Ale to jste jistě vymysleli sami.

Pokud vaše značka staví na dlouholeté tradici, Timeline budete milovat. Můžete dlouhou, úspěšnou a třeba bojovnou cestu své společnosti za úspěchem demonstrovat hned na titulní fotce.

Ještě lepší ale je zásadní milníky historie zahrnout přímo na časovou osu. A to třeba tak, jak to udělal Ford. Nebo stránka Nemáme rádi viry společnosti Eset, která zase kromě androidího maskota ukazuje i dlouhou historii počítačových virů.

Máte téma, kterému se v tuto chvíli intenzivně věnujete? O kterém často mluvíte vy nebo které s vámi spojují ostatní? Úvodní fotku můžete používat i podle aktuální potřeby podobně, jako se liší obálky časopisů.

Vaše pobočka, vaši lidé

Propojte skrze Timeline svůj web se svetěm tam venku. Pro začátek třeba použijte jako úvodní fotku obrázek své prodejny.

Pokud jsou naopak vaší hlavní devízou zaměstnanci, vystavte je.

A s příkladem Evropy 2 se dostáváme k dalšímu zajímavému bodu, který vás v souvislosti s Timeline může zaskočit - nová pravidla, která byste měli znát a dodržovat. Hádejte, co je špatně na titulní fotce stránky Evropa 2? A abyste to neměli tak těžké, nápovědu hledejte na stránce s pravidly pro úvodní fotku.

Ano, při přísném pohledu na pravidla Facebooku se dá namítnout, že výzva “Soutěž s Evropou 2 o nový iPad” nemá na úvodní fotografii stránky co dělat.

Takže až budete svou vlastní fotku nebo obrázek vymýšlet nebo navrhovat, nedělejte ze své úvodní fotky reklamní plakát, Facebook to nemá rád a reklamy na zvláštní akce chce vidět hlavně v sekci placené inzerce.