Marketingová agentura Proficio, pod níž spadají také studio Porta Design a datová firma Databy, uvádí novou vizuální identitu. Ta je dílem Studia Najbrt, mezi jehož klienty dlouhodobě patří Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary či skupina restaurací Ambiente a které v komunikační oblasti vytvořilo vizuál i pořadateli konferencí Blue Events či digitální televizi Telly. Nová vizuální identita včetně nového webu podtrhuje změnu positioningu, tedy přerod původně výkonnostní agentury v marketingově-konzultační skupinu, pro níž bude letošek ve znamení další transformace.

Nové logo skupiny marketingových firem Proficio
„Při prvotních myšlenkách na zásadní brand redesign Proficia jsme věděli, že chceme celou identitu vložit do rukou někoho, kdo tuto velkou odpovědnost ustojí a komu můžeme opravdu důvěřovat. Plně jsme si uvědomovali, že se jedná o křehký proces, jehož výsledky nemusí být vždy přijaté pozitivně. I proto jsme hledali silného a z našeho pohledu i nejlepšího partnera na českém trhu, se kterým si výsledek nebudeme muset obhajovat,“ komentují proces Lenka a Petr Halíkovi, majitelé Proficia. „Na práci Aleše Najbrta jsme měli pozitivní ohlasy od těch nejlepších odborníků napříč různými obory a naživo jsme se s jeho řemeslem setkali na jedné z vernisáží v Moravské galerii.“
Majitel studia a jeho kreativní ředitel Aleš Najbrt hodnotí přístup Proficia jako profesionální už od kvalitního zadání: „Lidé z Proficia přesně věděli, proč ke změně značky přistoupili. Naším cílem bylo vytvořit logotyp jednoduchý a sebevědomý, ve kterém nechybí dynamika a pohyb se specifickým P, od kterého se odvíjejí i ostatní litery. Logotyp Proficia zastupuje celou skupinu firem, i proto jeho relativní jednoduchost odpovídá zastřešení skupiny a otevírá možnosti pro další subbrandy. Implementace zatím odpovídá našim představám, což se nestává vždy.“
Implementaci jednotlivých prvků napříč komunikačními kanály – od webu přes sociální sítě a propagační materiály až po interní reporting - převzala ve spolupráci s interním kreativním týmem právě zmíněné studio Porta Design ze skupiny Proficio. „Kromě vzhledu jsme upravovali i strukturu služeb, aby odpovídala novému positioningu, vzniklo spoustu nového obsahu a zároveň jsme si museli pohlídat kontinuitu skrze SEO a vše technicky dotáhnout,“ managing director Porta Design Ondřej Janus.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
