Redakce zpravodajství České televize přichází s novou formou zpravodajského obsahu – komiksem. Každý den přidá nový. Obrazové příběhy vznikají ve speciálních aplikacích podle reportáží odvysílaných v pořadech ČT a cílem je přilákat především mladší generaci. Výrobit jeden díl trvá několik hodin, na projektu se podílí šest lidí – redaktoři, editoři, grafici a korektorky.

Programmatic se sune od výprodeje k prémiovosti

Matěj Novák, ředitel reklamní sítě CPEx. Foto: Vojta Herout

Matěj Novák, ředitel reklamní sítě CPEx. Foto: Vojta Herout

Strojově prodávaná a nakupovaná reklama, takzvaně programatická, se v posledních letech na českém trhu posunula od výprodeje zbylých pozic k obchodování s prémiovějšími pozicemi. Tak shrnul vývoj prvních pěti let systému společného prodeje reklamy Cpex jeho ředitel Matěj Novák. Konkrétně počet zobrazených impresí s formátem branding se za poslední rok podle dat Cpex zdvojnásobil (v srpnu dosahoval k 350 milionům), roste rovněž video (v srpnu kolem 175 milionů).

Na úterním setkání v pěti letům spolku jeho ředitel také uvedl, že Cpex nyní zahrnuje devět z deseti nejnavštěvovanějších českých webů - kromě Seznamu, jenž je největší, jsou to Mafra, Czech News Center, Adactive (Vltava Labe Media), Tiscali Media (Arbomedia), HyperMedia, Impression Media, Economia, Heureka Shopping a FTV Prima. Jak Novák doplnil pro Médiář, ročně se Cpex obrátí nižší stovky milionů korun. Oproti situaci před dvěma lety jde tak posun o řád výš.

Novými formáty v nabídce Cpex je interscroller, reklamní plocha ukotvená na vrstvě pod stránkou, s variantou protipohybu pro menší displeje (nabízí 200 milionů impresí měsíčně na víc než 50 českých webech), a od října mobilní slideup. Cpex též nově zadavatelům, respektive zapojeným reklamním sítím nabízí hostování kreativ, včetně dynamického obsahu a videa, zatím zdarma. Publika, která Cpex nabízí (je jich přes 200), jsou nově k dispozici na platformě Google, tedy v jeho službách Google Ad Manager, Google Ads a Google Marketing Platform.