Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Průzkum: Češi by na webu platili ochotněji za zpravodajství než za televizní pořady

Téměř polovina respondentů z Česka by měla ráda obsah na internetu grátis.

Zpoplatnění zpravodajských webů by čeští uživatelé internetu nesli lehčeji, než kdyby měli platit za přehrávání televizních pořadů nebo počítačové hry. Nejmenší problém by jim přitom dělalo platit za filmy a živé přenosy koncertů a sportu. U uživatelů mobilního internetu je ochota platit vyšší.

Vyplývá to z mezinárodního průzkumu Mediascope, realizovaného tuzemským Sdružením pro internetovou reklamu ve spolupráci s IAB Europe letos na jaře. Čeští uživatelé jsou přitom ochotnější za obsah na webu platit než uživatelé evropští. Pod evropským průměrem je naopak používání profesních sociálních sítí (třeba LinkedIn).

Průzkum dále tvrdí, že všichni, kdo přistupují na internet, na němž využívá služeb e-mailu a vyhledávání, 92 % jich sleduje videa a 85 % tráví čas na sociálních sítích. Češi emailují a vyhledávají každodenně významně více než je evropský průměr, zjistil Mediascope.

Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR a v Evropě – v %. Znění otázky: Za které z následujících internetových stránek/aktivit byste byl/a ochoten/á platit pravidelný poplatek, abyste k nim měl/a na internetu přístup? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni evropští internetoví uživatelé (n=27,446), všichni čeští internetoví uživatelé (n=985)

Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR a v Evropě – v %. Znění otázky: Za které z následujících internetových stránek/aktivit byste byl/a ochoten/á platit pravidelný poplatek, abyste k nim měl/a na internetu přístup? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni evropští internetoví uživatelé (n=27,446), všichni čeští internetoví uživatelé (n=985)

Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR a v Evropě – v %. Znění otázky: Za které z následujících internetových stránek/aktivit byste byl/a ochoten/á platit pravidelný poplatek, abyste k nim měl/a na internetu přístup? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni čeští internetoví počítačoví uživatelé (n=982), všichni čeští internetoví mobilní uživatelé (n=294), všichni čeští internetoví uživatelé tabletů (n=53)

Ochota internetových uživatelů platit předplatné za určitý typ obsahu na internetu v ČR a v Evropě – v %. Znění otázky: Za které z následujících internetových stránek/aktivit byste byl/a ochoten/á platit pravidelný poplatek, abyste k nim měl/a na internetu přístup? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni čeští internetoví počítačoví uživatelé (n=982), všichni čeští internetoví mobilní uživatelé (n=294), všichni čeští internetoví uživatelé tabletů (n=53)

Srovnání frekvence aktivit na internetu v ČR a v Evropě. Znění otázky: Jak často provádíte následující internetové aktivity? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni evropští internetoví uživatelé (n=27,446), všichni čeští internetoví uživatelé (n=985)

Srovnání frekvence aktivit na internetu v ČR a v Evropě. Znění otázky: Jak často provádíte následující internetové aktivity? Zdroj: Mediascope Europe, IAB Europe, SPIR, červen 2012; Základ: Všichni evropští internetoví uživatelé (n=27,446), všichni čeští internetoví uživatelé (n=985)