Smartbanking – tedy přístup k bankovnímu účtu přes mobil pomocí speciálních aplikací vyžadujících vhodný telefon s přístupem k internetu – aspoň někdy využívá třetina internetové populace ČR, zkušenost s takovými aplikacemi už mají zhruba tři čtvrtiny majitelů chytrých telefonů. Zjistila to společnost Mediaresearch v průzkumu pro server Médiář.cz.
Nejčastěji se mobilní aplikace umožňující vzdálený přístup k bankovním službám využívají doma a v práci, pak také na dovolených.
Nejčastějším způsobem provádění bankovních operací sice u aktivní internetové populace zůstává internet banking následovaný osobní návštěvou pobočky, přesto dnes smartbanking většina (75 %) respondentů považuje za standardní součást servisu vůči zákazníkům. Jen 15 % dotázaných nepovažuje za důležité, aby byl smartbanking součástí standardního servisu vůči zákazníkům.
Nejvíce přitom uživatelé oceňují kontrolu zůstatku na účtu a zadání a kontrolu příkazů k úhradě. Ve srovnání s jinými způsoby přístupu k bankovním službám na něm oceňují především pohodlnost a rychlost, byť téměř polovina dotázaných jej má za méně bezpečný než ostatní způsoby.
Počet stažení mobilních aplikací bank hodně přes 100 tisíc
Mobilní aplikace bank v České republice nabírají na popularitě. V celkovém součtu už bohatě přesáhly hranici 100 tisíc stažení z online obchodů jednotlivých mobilních platforem. Vyplývá to z ankety serveru Médiář.cz mezi tuzemskými bankovními domy.
V součtu uvažujeme aplikace Československé obchodní banky, České spořitelny, Equa bank, Era Poštovní spořitelny, Fio banky, Komerční banky a mBank, jejichž smartbankingové aplikace se umisťují na předních příčkách v příslušných sekcích online obchodů, byť ne u všech máme k dispozici přesná čísla.
Anketu server uspořádal u příležitosti konference Do banky přes mobilní aplikaci, která proběhla v úterý 22. května v pražském kině Atlas.
„Naše aplikace smartbankingu od spuštění v lednu 2012 zaznamenala přes 51 tisíc stažení, uživatelé v ní za tu dobu učinili transakce v objemu více než 900 milionů Kč,“ podělil se o konkrétní zkušenost Martin Štýber, výkonný manažer Vývoje finančních služeb ČSOB a Poštovní spořitelny, které byly partnerem konference.
PREZENTACE Z KONFERENCE
Vnímání služeb mobilního bankingu internetovou populací ČR (výsledky původního výzkumu společnosti Mediaresearch, 1,6 MB)
Hana Friedlaenderová, Senior Research and Insights Manager, Mediaresearch
Smartbanking Československé obchodní banky a Ery (3,3 MB)
Martin Štýber, výkonný manažer Vývoje finančních služeb ČSOB a Poštovní spořitelny
Mobilní aplikace Pojišťovna (6,2 MB)
Tomáš Čermák, eMan
Mobilní aplikace České peníze (47,7 MB)
Zdeněk Hrdina, Zentity
Mobilní aplikace Portmonka (9,4 MB)
Tomáš Mrkvička
Jak má vypadat funkční mobilní web finanční instituce (výsledky zkoumání tuzemských webů 12 velkých bank a spořitelen, 8,8 MB)
Petr Štědrý, lektor spolupracující s agenturou Dobrý web

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
