Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Průzkum: vysněným klientem je Škoda Auto, nejprofesionálnější agenturou Ogilvy

Výsledky podzimního průzkumu agentury Hullabaloo a Martina Olbertova Consultancy popisují, co chtějí klienti od reklamních agentur a naopak agentury od klientů.

Jasná vize a kvalitní briefy jsou to, co dnes nejvíc chtějí a co zároveň postrádají reklamní agentury u klientů. Naopak klientům u reklamních agentur nejvíc chybí vysoká úroveň kreativity a originální nápady.

Nejvíc by agentury chtěly pracovat s klienty Škoda Auto, T-Mobile a Kofola, za profesionální naopak klienti považují nejčastěji agenturu Ogilvy, pak Kaspen/Jung von Matt, Mark BBDO a Havas (dřív Euro RSCG).

Výsledky průzkumu

Kteří klienti a které reklamní agentury na českém trhu mají podle vás vysoký profesionální standard?

Zjistil to průzkum agentur Hullabaloo a Martina Olbertova Consultancy.

Průzkum byl proveden prostřednictvím online dotazníku v září až říjnu 2012, na 84 respondentech (39 klientů a 45 agentur), odpovědi se sbíraly anonymně. Respondenty byli konkrétně čeští a zahraniční profesionálové pracující v České republice (v Praze) na seniorních pozicích v nejznámějších reklamních agenturách nebo na straně hlavních reklamních zadavatelů.

Z odpovědí plyne, že vztah agentur a klientů nemá stát v první řadě na penězích.

Co chtějí reklamní agentury od klienta (podle důležitosti)

  1. jasná vize a kvalitní briefy
  2. férový přístup a otevřený dialog
  3. dobrý interní management klienta
  4. odpovídající finanční ohodnocení a ochota klienta platit za kreativní nápady

Co chtějí klienti od reklamních agentur

  1. vysoká úroveň kreativity a originální nápady
  2. spolehlivost a profesionalita
  3. strategický přesah a přidaná hodnota byznysu klienta
  4. důkladná znalost a pochopení klientova byznysu

Průzkum dál konstatuje, že reklamní agentury jsou víc nespokojené s úrovní kreativity v tuzemské reklamě než klienti, přičemž za největší problém české reklamy se v oboru považuje průměrnost a strach odlišit se.