Jasná vize a kvalitní briefy jsou to, co dnes nejvíc chtějí a co zároveň postrádají reklamní agentury u klientů. Naopak klientům u reklamních agentur nejvíc chybí vysoká úroveň kreativity a originální nápady.
Nejvíc by agentury chtěly pracovat s klienty Škoda Auto, T-Mobile a Kofola, za profesionální naopak klienti považují nejčastěji agenturu Ogilvy, pak Kaspen/Jung von Matt, Mark BBDO a Havas (dřív Euro RSCG).

Kteří klienti a které reklamní agentury na českém trhu mají podle vás vysoký profesionální standard?
Zjistil to průzkum agentur Hullabaloo a Martina Olbertova Consultancy.
Průzkum byl proveden prostřednictvím online dotazníku v září až říjnu 2012, na 84 respondentech (39 klientů a 45 agentur), odpovědi se sbíraly anonymně. Respondenty byli konkrétně čeští a zahraniční profesionálové pracující v České republice (v Praze) na seniorních pozicích v nejznámějších reklamních agenturách nebo na straně hlavních reklamních zadavatelů.
Z odpovědí plyne, že vztah agentur a klientů nemá stát v první řadě na penězích.
Co chtějí reklamní agentury od klienta (podle důležitosti)
- jasná vize a kvalitní briefy
- férový přístup a otevřený dialog
- dobrý interní management klienta
- odpovídající finanční ohodnocení a ochota klienta platit za kreativní nápady
Co chtějí klienti od reklamních agentur
- vysoká úroveň kreativity a originální nápady
- spolehlivost a profesionalita
- strategický přesah a přidaná hodnota byznysu klienta
- důkladná znalost a pochopení klientova byznysu
Průzkum dál konstatuje, že reklamní agentury jsou víc nespokojené s úrovní kreativity v tuzemské reklamě než klienti, přičemž za největší problém české reklamy se v oboru považuje průměrnost a strach odlišit se.

Proč někteří veřejnoprávním médiím nevěří a asi nikdy věřit nebudou

Přichází Prima+, TV Prima masivně investuje do nových seriálů pro streaming

Reklamní tvůrci vyloučili Marka Prchala z klubu ADC, argumentují etikou a morálkou
