Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

První a největší coworking v Česku slaví 10 let a naděluje dobrověci

První a největší coworking v Česku Impact Hub slaví desáté narozeniny. V rámci svého širokého portfolia aktivit připravují celou řadu akceleračních programů s pozitivním dopadem na rozvoj podnikání a také na řešení globální klimatické krize. Aktuálně spouští kampaň Daruj si #1357 dobrověcí zaměřenou na zlepšení osobního komfortu, šetření rodinného rozpočtu a pomoc životnímu prostředí. Na to, kam se coworking a konkrétně Impact Hub posunul během těchto deseti let, odpovídá spoluzakladatel Zdeněk Rudolský.

Zdeněk Rudolský, spoluzakladatel coworkingu Impact Hub

Zdeněk Rudolský, spoluzakladatel coworkingu Impact Hub

Impact Hub právě slaví deset od založení. Kde vzešla myšlenka přivést coworking do Česka?

Když se nám v mé předchozí práci rozbila databáze, přijel nám pomáhat expert z Belgie. Oprava trvala déle, než jsme doufali, a během toho jsme se docela skamarádili. Mezi řečí jednou zmínil, že v Belgii chodí do místa, které se jmenuje Hub, a že si myslí, že kdybych se někdy nudil, bylo by super něco takového udělat v Česku. Asi o rok později jsme s kolegou Petrem Vítkem a dalšími kamarády Hub v Praze otevřeli.

Jaký je rozdíl mezi Impact Hubem před deseti lety a Impact Hubem dnes?

Před deseti lety se nám lidi smáli, že to je blbost a nikdo do Hubu - tak jsme se tehdy jmenovali - nebude chodit. Slýchali jsme, že si lidi nebudou chtít povídat o svých nápadech a plánech, protože se budou bát, že jim myšlenku někdo ukradne. No a dnes to je tak, že povědomí o coworkingu je globální. Lidi vědí, kdy jít do hubu jako člen, kdy jít do hubu do kanceláře, kdy na akci a kdy si pronajmout zasedačku nebo konferenční prostor. Docela se už ví, že být součástí komunity, která se snaží dělat nové věci, řeší cestu k úspěchu a chová se u toho eticky, je prostě super. Slovo hub se už používá s malým h a označují se jím nejen coworkingové prostory.

No a taky jsme za těch deset let dost vyrostli. Místo jednoho Hubu máme čtyři Impact Huby ve třech městech. Děláme spoustu programů, kterými pomáháme s růstem v byznysu, a letos i hodně řešíme téma klimatické změny. V prvním pololetí nám hodně začal zářit projekt Climate Challenge a teď spouštíme další.

K narozeninám jste si nadělili projekt Daruj si #1357 dobrověcí, co konkrétně si pod tím máme představit?

Koncept projektu #1357 sází na jednoduché věci a malé změny v běžném životě, které zlepšují komfort, šetří rodinný rozpočet a mají pozitivní dopad na životní prostředí.

Týkají se sedmi oblastí - energie, voda, jídlo, plasty, doprava, les a stromy a móda. Například poctivé používání myčky ušetří až 50 % spotřeby vody oproti mytí nádobí ve dřezu. To samé používání perlátorů na vodovodní baterie. Spočítali jsme, že kdyby jen tyto dvě věci dělalo po dobu 30 let 3751 rodin, ušetří zhruba stejný objem vody jako je v Máchově jezeře. V penězích to pak může znamenat roční úsporu pro rodinu asi čtyři až pět tisíc korun. A pro všechny rodiny za 30 let je to úspora kolem 469 milionů. A takových dobrověcí je celá řada.

Každý, kdo si chce udělat radost a komu není lhostejné životní prostředí, si tak může dát jednu, tři, pět nebo sedm dobrověcí. U každé oblasti dostane spoustu tipů, co dělat a kolik může ušetřit. Každá malá změna od neplýtvání jídlem, pití vody z kohoutku, přes chůzi pěšky, využívání MHD po zelenou energii nebo recyklovanou módu může znamenat velkou změnu v osobních pocitech, rodinném rozpočtu a životním prostředí. Budu rád, když se podíváte na www.1357.cz a užijete si to s námi.

Jak moc je pro Impact Hub důležité, aby byl spojován s ekologickým smýšlením a ochranou naší planety?

V naší skupině firem děláme jen projekty, které nám dávají smysl a baví nás. Ať je to podpora rozvoje podnikání nebo téma klimatické změny, vždy to musí být ekonomicky udržitelný projekt s možností pozitivního dopadu na nás a naše okolí. Byl bych raději kdybychom byli obecně spojováni s věcmi a projekty, které mají pozitivní dopad celkově než jen jedním konkrétním směrem.

Celá kampaň je postavená na silném vizuálním dojmu, fotografie vznikly ve spolupráci s předním českým fotografem Alexanderem Dobrovodským? Jak došlo k navázání této vydařené spolupráce?

Mně i šéfce našeho marketingu Martině se moc líbí Sašova práce. Proto to byla první volba a jsme moc rádi, že nám to pomohl udělat ještě lepší, než jsme doufali. Na spolupráci se Sašou jsem se těšil roky a konečně přišlo téma, které si Sašu zasloužilo.

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Z kampaně Impact Hubu. Foto Alexander Dobrovodský

Text vychází v rámci placené spolupráce s Impact Hubem