Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Data z „druhých peoplemetrů“ pro Novu budou v lednu 2014, ty první jsou v Česku 16 let

Výzkumná agentura Nielsen bude od letošního listopadu postupně instalovat ve vybraných domácnostech České republiky své peoplemetry a v lednu 2014 dodá trhu první oficiální data ze svého elektronického měření sledovanosti. Nielsen to dnes oznámil s tím, že jeho panel bude mít 1.900 domácností, stanovených na základě průzkumu s agenturou SC&C.

„Panel plně reprezentuje sociodemografickou strukturu českých domácností a jejich chování při sledování televizního vysílání. V České republice využíváme speciální motivační programy, které nám umožní pokrytí všech segmentů populace včetně mladých domácností,“ prohlásil Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsenu pro Česko a střední Evropu.

Nová data od Nielsenu zmatou trh, neboť půjde o duplicitní měření ke stávajícímu, které si Asociace televizních organizací (ATO) platí a využívá od roku 1997. Od Nielsenu bude nové výstupy odebírat nedávno založené Sdružení pro měření sledovanosti, které iniciovala televize Nova, nespokojená s výběrem staronového realizátora tradičních peoplemetrů, firmy Mediaresearch, ve výběrovém řízení, v němž neuspěl mimo dvou jiných právě Nielsen.

Nova proto loni v prosinci z ATO vystoupila a zůstala jen jejím „obchodním partnerem“, aby mohla do konce letoška odebírat stávající data, než si zajistí svoje. V novém sdružení je s mediální agenturou Médea Jaromíra Soukupa - majitele mimo jiné televize Barrandov, která prodává reklamu společně s Primou -, Mountfieldem či cestovní kanceláří Fischer.

V ATO zůstávají Česká televize, Prima, Óčko, Asociace komunikačních agentur a mediazastupitelství tematických stanic At media, přidruženými pak televize Barrandov a nově filmařská Asociace producentů v audiovizi.

Nedlouho po rozeslání dnešní tiskové zprávy Nielsenu vyhlásil konkurenční Mediaresearch PR ofenzivu, a to v podobě tzv. Dne peoplemetrů (v neděli 2. června 2013, přesně 16 let od spuštění elektronického měření sledovanosti v Česku) a rozdávání koláčů (jakožto symbolického prvku pro nejznámější výstupy z peoplemetrových dat, koláčové grafy) podle receptu Romana Vaňka v centru Prahy příští středu 5. června.