Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 6. týden 2017
- Publicis Praha: Stop množírnám psů (41 %)
značka, klient: Animal Eye - Triad Advertising: Malované Granko (34 %)
značka: Granko, klient: Nestlé - Kaspen/Jung von Matt: Můj dobrý zvyk (29 %)
značka: Rajec, klient: Kofola - WMC Grey: Buďte (29 %)
značka, klient: Metropolitní univerzita Praha - Outbreak, PR.Konektor: Řekni to Milkou (22 %)
značka: Milka, klient: Mondelez - Czech Republic
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Animal Eye proti množírnám
Publicis Prague a mediálka Zenith z komunikační skupiny Publicis One připravily pro neziskovou organizaci Animal Eye bez nároku na honorář její první printovou kampaň. Odstartovala v lednu ve vybraných magazínech a pomocí snímků, které pro ni nafotil známý fotograf Goran Tačevski, upozorňuje na množírenský byznys s domácími zvířaty. Doprovází je PR. Publicis Prague a Zenith pomohly Animal Eye už loni, a to vánoční selfie kampaní na Facebooku.
Print zo starej školy. Poctivý, s vtipom, k veci.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Jasně doručená MSČ - mezinárodně srozumitelná čistotka.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Strašně laciný. První nápad, profláklá exekuce.
Will Rust
Pes v kopírce. A druhej pes v kopírce. Nic víc, nic míň.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Přijde mi to jako slabší varianta toho, když si podobné heslo napíšou na ňadra slečny ze skupiny ‚Femen‘. Mimochodem se před lety křičelo Stop globalizaci!!! a globalizaci to jaksi nezastavilo. Tak doufám, že za pár let nebudou všude množírny.
Ondřej Souček (Luftballon)
Téma by si zasloužilo více vytrhující zpracování. Tohle snadno přehlédnete. Grafická čistota je však nádherná.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)
Krásný zásah, vyniká z davu.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
2. Granko udělalo ze svého obalu omalovánky
Nestlé přišlo s kampaní na své kakao Granko, které rozvíjí kreativitu dětí a nechává je pomalovat obaly. Kampaň nese název Malované Granko. Děti mají na obalech vyjádřit malováním zážitky, tvůrci dvou nejlepších obalů se budou moci podílet na limitované edici. Soutěž započala 1. února a poběží do konce března, do té doby se mohou zájemci účastnit soutěže na granko.cz/mojenej. Kampaň připravila agentura Triad Advertising, která se o Granko dlouhodobě kreativně stará. Spot ke kampani režíroval David Chvátal, produkci zajistilo Triad Branded Content Studio, hudbu Lukáš Janota, kameru Vasyl Rusyn a animaci Martin Rýz.
Je to spomenuté i v tlačovke, najviac sa dá na tom oceniť odvaha klienta zmeniť packaging, a z času na čas sa nájde klient, ktorý to urobí. Škoda, že je len málo brandov, ktoré by niečo také mohli urobiť bez uplácania súťažou. Takto z tých výtvorov na mňa nedýcha domáca pohoda, ale súťažná mafia. Obligátny bezpohlavný #hashtag nesmie chýbať.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Ve spotu se potkává příjemný dětský voiceover s relativně vkusnou animací a jasným sdělením. Za mě v pohodě.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Zajimavy. To není nic nového, ale aspoň je to zajímavý!
Will Rust
Malovalo se už skoro na všechno, ale ke Granku to celkem sedí.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Jo, tohle je výzva. Udělat reklamu s dětma, která nebude plná rodinných klišé. Sám nevim, jak na to, takže tentokrát zůstávám ticho jako myška.
Ondřej Souček (Luftballon)
Kampaně, kde se propojuje komunikace s něčím uchopitelným a navíc přítomným na pultě, mají velkou sílu. Dovedu si však představit zajímavější kreativu, více odpovídající době.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)
Tipuji, že tohle dobře vypadalo na marketingové poradě a dopadlo bezva i ve fokuskách. Je to nudné, stereotypní, děcka by vyrobila nápaditější reklamu...jen je nechte!
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
3. Rajec ukazuje dobré zvyky zvířat
Rajec ukazuje v nové kampani „dobré zvyky“ zvířat, která pijí sami od sebe pramenitou vodu každý den. „Mnozí lidé dodnes nedodržují správné zásady pitného režimu, nevědí, kolik tekutin mají denně přijmout a také neznají rozdíl mezi minerální a pramenitou vodou. Je to právě pramenitá voda, která má natolik vyvážené složení potřebných minerálů, že je dokonalou volbou pro každodenní pití,“ uvádí Kofola, které značka Rajec patří. Kampaň Můj dobrý zvyk, která běží v televizi od 1. února, vytvořila pro Rajec agentura Kaspen/Jung von Matt. Dodržování pitného režimu ke kampani připomínají i POS materiály, web a také etikety lahví.
Aj s fotobankou sa dá hrať veľké divadlo, ale nie donekonečna. Už by to chcelo nový nápad.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Hezká kamera, ale toho copy je tam moc. Titulky bych celé vyhodil a nechal naplno promluvit matku přírodu. Reklamy na Rajec jsou dlouhodobě konzistentní a snad i díky tomu mám neodbytný pocit, že jsem již v minulosti viděl hned několik lepších kousků.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Rajec a zvířata už mám nějak zafixovaný. Neurazí, nepřekvapí. Aspoň to vypadá líp, než ty namluvený tučňáci z minulýho tejdne.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Minule to tady schytala mluvící zvířátka a teď tu máme zvířátka komentovaná. Je to sice lépe udělané, ale v podstatě stejná liga.
Ondřej Souček (Luftballon)
Návaznost na minulé kampaně, jednoznačná identifikace značky. Super. Ale co ty detaily? Titulky ve spotu berou pozornost vizuálu - nebo naopak. A je jich moc. A pak ta montáž plastové lahve do plakátů/ bannerů? To bych čekala od Rajce lépe.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)
Sladká, roztomilá a snadno zapomenutelná reklama. Jde spíš o promo na celou kategorii než konkrétní značku.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
4. Metropolitní láká mileniály
Metropolitní univerzita Praha cílí novou kampaní od agentury WMC Grey na mladé lidi, takzvané milleniály. Celkem deset klíčových vizuálů propaguje jednotlivé studijní obory univerzity. Přesvědčují, že univerzita studenty podpoří v jejich talentu a udělá z něj benefit, který uplatní v praxi. Kampaň cílí na studenty středních škol i další zájemce o studium. Poběží ve třech fázích - v únoru, v červenci a v září. Využije venkovní formáty včetně citylightů, rámečky v metru, na středních školách a dopravních inspektorátech, objeví se i v tisku, v rádiu a online.
Takto si predstavujem reklamu na školu od ľudí, ktorí Gaudeamus Igitur zaspievali naposledy za Husáka. Je to tak nevýrazné a suché, že vykanie je už len podčiarknutím celej tej nudy. Nepochopiteľná a nepodarená snaha previesť instagramové prvky na print je posledným zúfalým výkrikom plagátov o to, aby ich aspoň niekto zaregistroval.
Tomáš Hrábek (Symbio)
To vykání je vyloženě iritující. Smuteční modrá vkládaná do relativně tmavých ploch fotografií také není dvakrát ideální, stejně tak krkolomné texty (‚Naučte se pracovat s názory v praxi‘ - wut?).
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
Buďte patriot, vysaďte strom u dálnice. Buďte leader, choďte po asfaltu. Buďte diplomat, vzpomeňte si na 17. listopad. Buďte filosof, posprejujte zeď. Tak škola by mně mohla tolik dát, škoda, že už sem starej.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Byl bych raději, kdyby mi kampaň sdělovala např., že sprejováním na zeď se filozofem nestaneš. To bych asi chápal víc a bral bych i roli univerzity. A měl bych ještě jednu otázku stran některých použitých motivů. Hádám, že mileniálové znaj policejní kordón ledatak z vyprávění pamětníků. Ale zaujalo mě to nejvíc, takže první místo tento týden.
Ondřej Souček (Luftballon)
Proč to ale studovat na MUP? Chybí mi diferenciace školy a pohledem na zkostnatělé logo nějak nevěřím, že je škola tak moderní, jak se některé vizuály snaží naznačit. Doporučila bych zapracovat na identitě značky, dříve než se nalijí peníze do médií.
Ivana Šedivá (McDonald‘s)
V pohodě...ale vlastně proč? Asi je to míň formální a naopak mileniálům bližší v komunikaci než VŠE nebo UK, ale taky dost divný - asi jako tvůj táta tančící na diskotéce. No, úplně se to netrefilo.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
5. Milka s Esterkou a Leošem
Milka, klíčová značka z portfolia výrobce cukrovinek Mondelez, připravila produkt určený pro milostná vyznání ke svátku svatého Valentýna - na speciální obal pralinek I Love Milka ve tvaru srdce bude možné napsat zamilovaný vzkaz své lásce. „Ve valentýnské kampani chceme tentokrát poměrně široké cílové skupině připomenout kouzlo milostných dopisů psaných vlastní rukou, což je tradice v dnešní době téměř zapomenutá,“ uvádí Dominika Bardiovská, manažerka značky Milka pro Česko a Slovensko. Tradici chce značka využít a podpořit prostřednictvím české a slovenské microsite a osobních příběhů svých ambasadorů. Přípravu a realizaci celé kampaně mají na starosti agentury Outbreak a PR.Konektor.
Outbreak nafotil fotografie pro venkovní část kampaně, která se objeví v metru a na citylightech, a stojí i za realizací microsite určené především mužům, kteří hledají inspiraci, jak si s napsáním milostného dopisu poradit.
PR.Konektor zajišťuje kompletní PR a strategické plánování, včetně zapojení ambasadorů a celebrit. „V letošní kampani chceme opět spolupracovat s Evropou 2 a Leošem Marešem, který se bude tématu věnovat ve své ranní show. Do české části kampaně se zapojila také moderátorka pořadu Pošta pro tebe Ester Janečková. Dalšími ambasadory jsou neslyšící pár manželů Wiesnerových, pro něž se psaní dopisů stalo každodenní záležitostí, či youtubeři jako Pedro a Expl0ited, díky kterým oslovíme i mladší generaci,“ plánuje Michaela Chrpová, account director PR.Konektoru.
Na pravidelnú dávku emócií s Esterkou čakám v napätí každú stredu a nedám na ňu dopustiť. Lenže… tieto emócie sú ukážkový reklamný fabrikát. Mňa už zle napísaná a hrôzostrašne zahraná herecká akcia nedojme. Hero video s prkennou Ester je takýchto akcií plné a plochosťou pripomenie tie najhoršie domáce televízne produkcie. Škola písania milostného listu na webe je výsmech romantike, nehovoriac o tom, že web je celý určený len mužom. Ženy sa majú nechať prekvapiť – to vážne? My si milostný list nezaslúžime? Za bezdôvodný sexizmus ďalšie bodíky dole. Gratulujem k evidentne vysokému budgetu na ‚influencerov a ambasadorov‘, ale prial by som viac zručnosti pri tom, ako ich využiť.
Tomáš Hrábek (Symbio)
Kdyby měl můj mozek centrum patosu, docela jistě by ke konci zkratovalo. Nejsem však cílovka a proto předpokládám, že se nezanedbatelná skupina děvčat při sledování tohoto spotu autenticky rozněžní.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)
To je tak laskavý, až mně z toho vypadaly zuby. A táhne se to jako ztuženej tuk.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)
Kromě toho, že mě to nechává naprosto chladným, mě dokázal dojmout pouze tento básnický obrat: ‚Hlavu mám prázdnou, úplně naditou tebou.‘
Ondřej Souček (Luftballon)
Video jde za emocemi, profi zpracované. Holky budou mít slzy. Dobře prointegrované aktivity. Trochu jsem zmatena cílením - čeká se, že budou kupovat muži nebo ženy? A navíc - proč mne to mírně nudí?
Ivana Šedivá (McDonald‘s)
Hodně cukru, ale mdlé ....ta čokoláda není tak špatná. Neoriginální, ale ok.
Grant McKenzie (Plzeňský Prazdroj)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
