Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Publicis a Omnicom se mohou spojit, Evropská komise souhlasí

Mezi zákazníky spojené firmy budou nově patřit i konkurenti v některých odvětvích - třeba Apple a Samsung.

Šéf Publicisu Maurice Levy (vlevo) a Omnicomu John Wren při tiskové konferenci v Paříži. Foto: Profimedia.cz

Šéf Publicisu Maurice Levy (vlevo) a Omnicomu John Wren při tiskové konferenci v Paříži, červenec 2013. Foto: Profimedia.cz, AFP

Evropská komise schválila fúzi společností Omnicom z USA a Publicis z Francie. Spojením v hodnotě 35 miliard amerických dolarů (přes 700 miliard Kč) vznikne největší reklamní skupina na světě. Publicis Omnicom bude největší komunikační agenturou také v Česku.

Komise uvedla, že spojení nevzbuzuje žádné významnější obavy z narušení konkurence na trhu, protože zde působí další velcí konkurenti. „Subjekt vzniklý spojením bude dostatečně omezen několika konkurenty, včetně velkých mezinárodních reklamních skupin,“ uvádí se v prohlášení EK. „Pokud by subjekt vzniklý spojením zvýšil své ceny nebo snížil kvalitu svých služeb, zákazníci budou mít možnost obrátit se jinam.“

Americká společnost Omnicom byla doposud druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patřila třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku a Jihoafrické republice.

Mezi zákazníky spojené firmy budou nově patřit i konkurenti v některých odvětvích, jako Apple a Samsung nebo Coca-Cola a PepsiCo, upozornila agentura Reuters.

Seskupení mediálních agentur k 30. 6. 2013

Seskupení mediálních agentur k dnešku