Publicis Groupe mění tři ředitele v mediální divizi

Vedení tří klíčových týmů divize přebírají Tomáš Žlůva, Markéta Votápková a Karel Ďásek.

Tomáš Žlůva, Markéta Votápková, Karel Ďásek

Tomáš Žlůva, Markéta Votápková, Karel Ďásek

Tomáš Žlůva, Markéta VotápkováKarel Ďásek nastoupili do čela tří klíčových týmů mediální divize Publicis Groupe. V nových pozicích zodpovídají za inovace, nákup mediálního prostoru, klientský servis a datovou expertízu. Personální změny podpoří implementaci nových technologií a rozvoj marketingových konzultantů v klientských týmech. V rámci manažerské struktury spadají všichni tři pod Davida Krňáka, který mediální divizi řídí z pozice chief media officer.

Tomáš Žlůva

Tomáš Žlůva

Žlůva, který v mediální divizi Publicisu dosud vedl její klientský servis, nastoupil na nově vytvořenou pozici innovations & investments director. V nové roli má na starost produktové a technologické inovace, rozvoj tradingu a zodpovědný je i za oblast nákupu mediálního prostoru. Tu měl od loňského července v gesci šéf nákupu Petr Nešpůrek, ale v Publicisu už není. Žlůva pracuje v Publicisu na různých pozicích od roku 2018. Předtím byl media manager skupiny ČSOB, řídil digitální aktivity vydavatelství Sanoma a vedl digitální oddělení mediální agentury Mindshare.

„Mojí prioritou je využití dat z technologických platforem do nových produktů, rozvoj crossmediálního a programatického nákupu všech mediatypů a zrychlení adaptace pokročilých technologií z rozvinutějších západních trhů,“ popisuje. „V tomto směru se nyní soustředíme hlavně na využití poznatků z nástrojů na měření reálné pozornosti (attention planning) a také zapojení strojového učení a ekonometrických modelů do nákupu reklamního prostoru. Vedle toho je pro nás klíčová maximální automatizace, která nám umožní věnovat se efektivnějšímu řízení kampaní. Naším cílem je tak vytvořit pro klienty komplexní nabídku, která bude stát v první řadě na kvalitě reklamního prostoru.“

Markéta Votápková

Markéta Votápková

Vedení klientského servisu mediální divize po Žlůvovi přebírá Markéta Votápková, která je z pozice executive business director nově zodpovědná za vedení a rozvoj klientských týmů s více než 70 marketingovými konzultanty. Vedle budování vztahů s klienty má na starost implementaci konceptu takzvané Učící se organizace - uceleného ekosystému managementu, vzdělávání a zpětné vazby, který podporuje osobní rozvoj a týmovou spolupráci. Votápková v Publicisu dosud vedla jeden z šesti mediálních klientských týmů a zodpovědná byla také za vzdělávací aktivity napříč celou mediální divizí. Klientskému servisu se věnovala i dřív v digitální agentuře Red Media.

„Budujeme tým marketingových konzultantů, kteří dokáží našim klientům pomoct nejen s mediální strategií, ale celkově s růstem jejich byznysu. Chceme, aby rozuměli obchodním modelům klientů a jejich potřebám v oblasti strategické komunikace, digitalizace, interpretace dat či commerce,“ říká dnes. „Zásadním KPI je pak pro mne spokojenost našich klientů. Tu si pravidelně měříme pomocí NPS a tento ukazatel máme dlouhodobě vysoko nad benchmarkem trhu. V posledním měření jsme dosáhli na hodnotu 62 a mým cílem je toto číslo nadále zvyšovat.“

Karel Ďásek

Karel Ďásek

Karel Ďásek, který v Publicis Groupe dosud vedl její datově-analytický tým, zastřeší z nově vytvořené pozice analytics & research director také oblast výzkumu. Tu dosud vedl Michal Šeda, který Publicis po 10 letech opouští.

Datový a výzkumný tým vedle sebe fungovaly od akvizice Red Media. Měly rozdělené kompetence, jejich činnosti se ale částečně překrývaly. „Spojení obou týmů je proto logický krok, který z obou jednotek vytvoří jeden funkční celek s 25 datovými inženýry, analytiky, specialisty na business intelligence, webovými analytiky a výzkumnými specialisty, který svojí expertízou kopíruje celý životní cyklus dat,“ uvádí Publicis. „Jednou z mých priorit je posilování konzultační roviny z hlediska plánování, optimalizace a vyhodnocování efektivity kampaní a jejich dopadu na byznys klientů. Čeká nás také dokončení a release série integrovaných dashboardů a modulů pod hlavičkou strategického projektu EasyLife, který je zásadní pro automatizaci procesů uvnitř firmy. Ve střednědobém horizontu se zaměříme i na inovativní řešení webového trackingu a poskytování vlastních datových a analytických produktů,“ přibližuje Ďásek.

„Čeká nás dost možná složité turbulentní období. A právě v těchto časech stoupá význam inovací, díky kterým mohou značky růst,“ říká ke změnám v čele týmů Tomáš Varga, šéf Publicis Groupe pro střední Evropu.