
Jaroslav Sodomka
Komunikační skupina Publicis Groupe rozšiřuje služby do oblasti retailu. V Česku zakládá nový tým pro commerce, který chce značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Z pozice commerce director tým vede Jaroslav Sodomka, v posledních dvou letech ředitel marketingu mediálního domu Czech News Center.
Sodomka se ve světě marketingu a médií pohybuje od roku 2008. Profesní zkušenosti získával v mediální skupině Dentsu jako senior account manager, tři roky působil v mezinárodním marketingu Škody Auto, následně jako head of digital řídil digitální strategie portfolia značek Pivovarů Staropramen. V průběhu dalších let pak ve společnosti Tchibo vedl týmy non-food marketingu, online obsahu a věrnostního programu Tchibo Card, ve společnosti C2H Equity Michala Mičky od jara 2019 řídil marketing, e-commerce a CRM značek Pietro Filipi a Kara.
Na nové pozici v Publicisu bude Sodomka využívat technologické zázemí agentury Kindred i specialisty na mediální strategii a kreativu z dalších částí skupiny. Úzce spolupracovat bude i s polským týmem Commerce, který čítá 370 lidí.
Na globální úrovni funguje Publicis Commerce řadu let a ve 30 zemích světa v něm dnes pracuje přes 10.000 odborníků. Mezi jeho klienty patří přes 200 retailerů a 400 světových značek, v Česku jsou to Unilever, Tesco, GSK, Nestlé, Allegro, Sainsbury’s, Ocado či Samsung.
Commerce se stává součástí komplexního marketingového řešení Publicis Groupe, které doplní stávající služby v oblasti mediální strategie, kreativy, dat a technologií. Nový tým bude pokrývat oblasti online retailu, přímého prodeje (DTC) a omnichannelu, a to na úrovni strategického poradenství i implementace a správy hotových technologií.
CitrusAd a Profitero
Využije k tomu technologii pro správu a optimalizaci reklamních kampaní v prostředí online tržišť, respektive e-shopů CitrusAd. Adserving funguje na bázi aukčního systému a značkám umožňuje posílit visibilitu a prodeje svých produktů. Retailerům na druhé straně nabízí možnost monetizace vlastní návštěvnosti skrze sponzorované produkty, reklamní bannery či brand shopy. CitrusAd v současnosti využívá více než 75 retailerů a přes 5.000 inzerentů z celého světa.
Na pokročilou analytiku pak Publicis Groupe využívá řadu vlastních nástrojů, do nichž patří i platforma Profitero. Ta poskytuje detailní pohled do vlastních i konkurenčních prodejních dat a pomáhá identifikovat klíčové faktory pro další růst a profitabilitu. Profitero v současnosti využívá přes 4.000 značek v 50 zemích světa a datově pokrývá víc než 700 retailerů, včetně českých.
„Českému online retailu chybí konsolidace a do jisté míry i dostupnost světových online tržišť, což se u značek projevuje zejména omezenými možnostmi v oblastech optimalizace digitálního shelfu či řízení aktivit napříč retail médii, kde zatím zaostáváme za západními standardy,“ míní Jaroslav Sodomka, který to chce změnit pomocí technologií, „které vyrostly na ekosystémech, jako je Amazon, eBay, Wallmart nebo AliExpress“.
„Po akvizici agentur Kindred a Red Media je vstup do oblasti retailu dalším posílením našich technologických kompetencí,“ doplňuje Tomáš Varga, šéf Publicis Groupe pro střední Evropu. Ten si hodně slibuje od zmíněné platformy CitrusAd. „O vývoj podobného řešení se v současnosti pokoušejí i někteří lokální hráči, avšak hotový produkt využívaný tisícovkami značek z celého světa, který můžou začít české e-shopy okamžitě využívat, na našem trhu dosud chyběl,“ tvrdí přitom.
Na témže principu jako CitrusAd funguje také třeba tuzemský startup Cruxo. Ten staví tým zkušených manažerů s podporou Jana Galgonka, zakladatele digitální mediální agentury Adexpres, kterou koupila a pohltila agenturní skupina Dentsu.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
