Publicis Groupe vyhrála dva tendry L’Oréalu

Agenturní skupina zajistí mediální strategii značky Kiehl’s a digitální komunikaci Garnieru.

Francouzský výrobce kosmetiky L’Oréal si ve dvou samostatných výběrových řízeních na mediální a digitální agenturu vybral komunikační skupinu Publicis Groupe. Ta nově zajistí mediální strategii a nákup online médií pro značky Kiehl’s a digitální komunikaci pro Garnier, pro obě na českém, slovenském a maďarském trhu. Tendry proběhly na konci minulého roku.

Pro kosmetickou značku Kiehl’s hledal L’Oréal partnera, který mu pomůže s budováním brandu v online médiích a současně dokáže vytěžit potenciál zákaznických dat ve výkonnostních kampaních. Tyto služby ve třech zemích má za Publicis zajistit konzultantský tým Petra Janečka a specialisté na PPC z mediální divize skupiny. V roli mediální agentury Publicis střídá agenturu Mets ze skupiny GroupM.

„Vítězství v tomto tendru je pro nás obrovská satisfakce, o spolupráci s L’Oréalem jsme snili několik let,“ uvádí Martin Kudrna, PPC Teamleader mediální divize Publicis Groupe. „Klientovi jsme připravili strategii, která mu významně zefektivní využívané kanály. Za touto strategií si stojíme natolik, že jsme většinu naší agenturní odměny navázali na byznysové výsledky klienta.“

Druhý tendr L’Oréalu se týkal digitálních kampaní značky Garnier na českém, slovenském a maďarském trhu. Vedle nadlinkové komunikace, kterou Publicis pro Garnier zajišťuje přes 10 let, tak bude mít skupina nově na starost také její digitální kampaně včetně komunikace na sociálních sítích (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube). Pro Garnier vytvořil Publicis napříč skupinou klientský tým na míru, který tvoří specialisté na klasickou reklamu, digitální média, influencer marketing i aktivace v místě prodeje. Cílem spolupráce bude také podpora závazku Green Beauty k udržitelnosti a boji proti plýtvání.

„V rámci tendru jsme naplno využili potenciál našich specializovaných týmů a vytvořili pro klienta řešení na míru, které mu maximálně zjednoduší život a vedení kampaní značky Garnier napříč kanály. A to díky našim interním synergiím i centrále Publicis Conseil, která vytváří globální kampaně, se kterými následně lokálně pracujeme,“ říká k rozšíření spolupráce Zuzana Kukačková, business director Publicis Groupe. 

L’Oréal spolupracuje s Publicis Groupe také v oblasti digitální transformace. Její technologická agentura Kindred pro ni od roku 2020 zajišťuje správu CRM a využití zákaznických dat pro personalizovanou komunikaci. „Věřím, že rozšířením spolupráce dosáhneme požadovaných výsledků a vytěžíme synergii jedné skupiny agentur,“ doplnil Jan Los, chief marketing & digital officer v L’Oréalu pro tři země.