Publicis koupil digitální agenturu B2B Group

Pražská B2B Group vznikla v roce 2000, dosud ji vlastnil Tomáš Potěšil.

Šéf Publicisu Maurice Levy. Foto: Profimedia.cz

Nejvyšší šéf skupiny Publicis Maurice Levy. Foto: Profimedia.cz

Francouzská komunikační skupina Publicis převzala tuzemskou digitální agenturu B2B Group. Jejím 100% vlastníkem byl Tomáš Potěšil. Na Publicis Groupe přešel 100% podíl koncem letošního února, Médiář na transakci, o níž se dosud nepsalo, narazil při přípravě aktuálního textu o nástupu šestice marketérů do zmíněné agentury.

B2B Group vznikla v roce 2000, od roku 2006 se zaměřuje na marketing na internetu. Zaměstnává přes 30 lidí. Podle posledních zveřejněných výsledků jí podle účetní závěrky v roce 2013 skokově stouply tržby na 80 milionů Kč z 45 milionů rok předtím, zisk podobně vyrostl na 11 milionů z 6 milionů rok předtím.

Publicis Groupe je v Česku přítomná holdingovou společností Lion Communications, kterou francouzská matka - přes společnost registrovanou v Nizozemsku - vlastní ze 70 %, zbylých 30 % pak patří šéfovi českých aktivit Martinu Štěpánkovi (do loňského listopadu byly podíly nastaveny 60:40), jejíž součástí jsou místní pobočky kreativních agentur Saatchi & Saatchi, Publicis či Leo Burnett. Publicis sám tu vlastní ještě divizi VivaKi (firmu VivaKi Czech Republic) a v ní sdružené mediální agentury ZenithOptimedia a Starcom MediaVest.

B2B Group je další digitální agenturou ve skupině, od roku 2012 tu funguje místní divize agentury Performics pro výkonnostní marketing a od roku 2014 lokální mutace agentury Newcast zaměřená na content marketing. Dvěma novými jednateli B2B Group budou Tomáš VargaNicole Prüsse, kteří už působí jako jednatelé VivaKi Czech Republic. Varga šéfuje celé skupině ZenithOptimedia, včetně divizí Performics, Newcast a nově i B2B Group, Prüsse je šéfkou Zenithu pro severní, střední a východní Evropu.

B2B Group a Performics zfúzují

Tomáš Varga (vlevo) a Tomáš Potěšil

Tomáš Varga (vlevo) a Tomáš Potěšil

Transakci oficiálně v pondělí ráno potvrdilo také české zastoupení Publicisu, respektive odnož ZenithOptimedia. B2B Group má nyní zfúzovat se zmíněnou agenturou Performics ze skupiny. Původní majitel Potěšil má zůstat - aspoň podle aktuálního oznámení - zůstat ředitelem nového týmu. „Naší ambicí je stát se v příštím roce, po plánované fúzi mezi Performicsem a B2B, největší výkonnostní agenturou v České republice,“ prohlásil ředitel Varga. „V současnosti budou fungovat obě značky separátně, v blízké budoucnosti plánujeme sjednocení pod značku Performics,“ popsal Médiáři.

„V posledních letech jsme na českém a slovenském trhu zaznamenali významný růst. Nyní pracujeme s řadou předních e-shopů a také s mnoha korporátními klienty. Portfolio našich služeb se rozšířilo od vyhledávání do dalších oblastí výkonnostního marketingu, a nynější spojení se ZenithOptimedia nám dovolí nabídnout klientům ještě komplexnější služby,“ popsal původní majitel Potěšil. Jeho agentura s pobočkami v Praze a v Bratislavě pracovala pro klienty jako O2, Raiffeisenbank, Lékárna.cz, Nay či Essentra Components.

Cestou GroupM

Podobnou cestou jako ZenithOptimedia se v roce 2013 vydala největší skupina mediálních agentur GroupM, když koupila jednu z nejsilnějších lokálních agentur zaměřenou na výkonnostní marketing H1.cz. Ta je v rámci skupiny úzce propojená s globální platformou GroupM zaměřenou na výkonnostní marketing Quisma, značku H1.cz si nadnárodní holding  ponechal. Její zakladatel David Špinar agenturu vedl ještě rok po její akvizici, poté odešel a nastoupil do české pobočky amerického gigantu Google.