Francouzská komunikační skupina Publicis převzala tuzemskou digitální agenturu B2B Group. Jejím 100% vlastníkem byl Tomáš Potěšil. Na Publicis Groupe přešel 100% podíl koncem letošního února, Médiář na transakci, o níž se dosud nepsalo, narazil při přípravě aktuálního textu o nástupu šestice marketérů do zmíněné agentury.
B2B Group vznikla v roce 2000, od roku 2006 se zaměřuje na marketing na internetu. Zaměstnává přes 30 lidí. Podle posledních zveřejněných výsledků jí podle účetní závěrky v roce 2013 skokově stouply tržby na 80 milionů Kč z 45 milionů rok předtím, zisk podobně vyrostl na 11 milionů z 6 milionů rok předtím.
Publicis Groupe je v Česku přítomná holdingovou společností Lion Communications, kterou francouzská matka - přes společnost registrovanou v Nizozemsku - vlastní ze 70 %, zbylých 30 % pak patří šéfovi českých aktivit Martinu Štěpánkovi (do loňského listopadu byly podíly nastaveny 60:40), jejíž součástí jsou místní pobočky kreativních agentur Saatchi & Saatchi, Publicis či Leo Burnett. Publicis sám tu vlastní ještě divizi VivaKi (firmu VivaKi Czech Republic) a v ní sdružené mediální agentury ZenithOptimedia a Starcom MediaVest.
B2B Group je další digitální agenturou ve skupině, od roku 2012 tu funguje místní divize agentury Performics pro výkonnostní marketing a od roku 2014 lokální mutace agentury Newcast zaměřená na content marketing. Dvěma novými jednateli B2B Group budou Tomáš Varga a Nicole Prüsse, kteří už působí jako jednatelé VivaKi Czech Republic. Varga šéfuje celé skupině ZenithOptimedia, včetně divizí Performics, Newcast a nově i B2B Group, Prüsse je šéfkou Zenithu pro severní, střední a východní Evropu.
B2B Group a Performics zfúzují
Transakci oficiálně v pondělí ráno potvrdilo také české zastoupení Publicisu, respektive odnož ZenithOptimedia. B2B Group má nyní zfúzovat se zmíněnou agenturou Performics ze skupiny. Původní majitel Potěšil má zůstat - aspoň podle aktuálního oznámení - zůstat ředitelem nového týmu. „Naší ambicí je stát se v příštím roce, po plánované fúzi mezi Performicsem a B2B, největší výkonnostní agenturou v České republice,“ prohlásil ředitel Varga. „V současnosti budou fungovat obě značky separátně, v blízké budoucnosti plánujeme sjednocení pod značku Performics,“ popsal Médiáři.
„V posledních letech jsme na českém a slovenském trhu zaznamenali významný růst. Nyní pracujeme s řadou předních e-shopů a také s mnoha korporátními klienty. Portfolio našich služeb se rozšířilo od vyhledávání do dalších oblastí výkonnostního marketingu, a nynější spojení se ZenithOptimedia nám dovolí nabídnout klientům ještě komplexnější služby,“ popsal původní majitel Potěšil. Jeho agentura s pobočkami v Praze a v Bratislavě pracovala pro klienty jako O2, Raiffeisenbank, Lékárna.cz, Nay či Essentra Components.
Cestou GroupM
Podobnou cestou jako ZenithOptimedia se v roce 2013 vydala největší skupina mediálních agentur GroupM, když koupila jednu z nejsilnějších lokálních agentur zaměřenou na výkonnostní marketing H1.cz. Ta je v rámci skupiny úzce propojená s globální platformou GroupM zaměřenou na výkonnostní marketing Quisma, značku H1.cz si nadnárodní holding ponechal. Její zakladatel David Špinar agenturu vedl ještě rok po její akvizici, poté odešel a nastoupil do české pobočky amerického gigantu Google.

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
