Nadnárodní Publicis Groupe oznámila, že koupila Kindred Group, podle údajů Asociace komunikačních agentur největší nezávislou skupinu zabývající se digitální komunikací v Česku. Cena nebyla zveřejněna. Publicis tak po konsolidaci svého podnikání pod jedinou právní entitu Lion Communications a digitalizaci celé firmy pokračuje na tuzemském trhu v expanzi, s cílem nabízet komplexní komunikační služby počínaje analýzou dat přes technologické implementace, poradenství v oblasti technologií a programatický nákup médií po kreativitu založenou na datech. Skupina Kindred sídlí v Drtinově 10 na pražském Smíchově, Publicis v Jankovcově 23 v Holešovicích, v plánu je sestěhování do zcela nových prostor, ne však hned, nejdřív napřesrok.
Skupinu Kindred v roce 2013 založil Michal Nýdrle s partnery jako skupinu nezávislých specializovaných agentur, do níž patří digitální agentury Nydrle, Inspiro a Nurun a mediální agentury Red Media a Go.Direct. Právě těchto pět subjektů Publicis koupil. Nýdrle už za sebou námluvy se síťovou agenturou má, jednání o koupi s Young & Rubicam, součástí největší světové komunikační sítě WPP, před několika lety ale nedopadla. A ještě před dvěma lety se Nýdrle netvářil ani na Publicis. Na podzim 2016 Médiáři říkal: „Naposledy jsme jednali, jak jsme si říkali, s Young & Rubicam, tedy se skupinou WPP. Dva roky zpátky se nám ozval Publicis, ale tam jsme se nedostali ani k detailnějším jednáním. Velmi jsme si ovšem sedli s Martinem Štěpánkem. To je pro mě poslední mohykán v branži, poslední z otců-zakladatelů. Po nich už přišla generace dosazených ředitelů, a ti mají úplně jiné myšlenkové nastavení. Martin Štěpánek pro mě byl a je vzor podnikatelské etiky v naší branži. Rozebírali jsme tehdy spolu možnost spolupráce, ale ukázalo se, že firemní kultury jsou jiné, že by je případné spojení spíš rozhádalo.“
Pod Kindred patřily také agenturní značky Adikt Mobile, Blaze, Cartel, Space Bar, Spoko, v současnosti už ale součástí skupiny nejsou, z různýách důvodů. Konkrétně Adikt Mobile byl nahrazena značkou Nurun, Blaze formálně ještě funguje, ale aktivně skupina tuto značku už nekomunikuje a bude ji utlumovat, Cartel už delší dobu funguje samostatně mimo skupinu, část agentury Space Bar se rozpustila v ostatních agenturách a činnost agentury Spoko skončila.
Ve vlastnické struktuře agentur skupiny Kindred dosud kromě Michala Nýdrle a jeho ženy Pavly figurovali i Lukáš Kružberský, Štěpán Tesařík, Martin Beneš, Martin Ježek a Gabriel Zábušek, všichni zmínění dosavadní spoluvlastníci zůstávají i po akvizici nadále na svých pozicích. Pětice agentur skupiny Kindred se přitom začlení do portfolia Publicisu v Česku, do kterého patří agentury Zenith, Starcom, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, Publicis, Fallon, MSL, Performics, Blue 449, Starlink a Newcast. Z české pobočky Publicisu se tak stane tým čítající 400 zaměstnanců, přičemž Kindred tvoří přes 100 (samotný Publicis udával ke konci loňského roku 350 pracovníků). Mezi současné klienty Kindredu patří řada mezinárodních i lokálních klientů, mimo jiné ČSOB, Huawei, Zoot, Rémy Cointreau, Moneta Money Bank, Unilever, Karlovarské minerální vody, Vodafone či Makro Cash & Carry.
Michal Nýdrle se stane novým členem boardu Publicisu v Česku a ujme se nově vytvořené funkce digital & technology officer, v rámci níž povede všechny digitální aktivity a týmy napříč společností. Po akvizici budou pod svými současnými značkami nadále fungovat digitální mediální agentury Red Media a Go.Direct. Lukáš Kružberský, současný ředitel Red Media, byl jmenován ředitelem pro digitální média a bude řídit strategii celé tuzemské pobočky Publicisu v oblasti digitálních médií. Agentury Nydrle a Inspiro budou nově fungovat pod jednotnou značkou Kindred. Společně s agenturou Newcast z Publicisu ji povede současná ředitelka agentury Nydrle Pavla Nýdrle. Ta byla jmenována ředitelkou pro digitální kreativitu a technologie.
„Začátek spolupráce s Kindred Group podpoří náš současný rozvoj a výrazně posílí naši schopnost poskytovat klientům integrovaná řešení, která kombinují technologie, data, kreativitu a mediální plánování,“ uvedl Tomáš Varga, šéf Publicis One pro střední Evropu. „Naším dlouhodobým cílem je stát se pro klienty nejlepším partnerem pro digitální transformaci a online média. Spojení se silným globálním hráčem, jako je Publicis Groupe, je další krok na této naší cestě. Společný potenciál je tady obrovský,“ míní Michal Nýdrle.
Připomínáme vize hlavních aktérů
Brzy necháme stroje, ať si kampaně dodělají samy, říkal Tomáš Varga letos v březnu
Digitální agentury jsou nové mediálky, vysvětloval Michal Nýdrle před dvěma roky

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
