Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Publicis sjednocuje dvě agentury do Kindred.MSL

Zleva Tomáš Vozáb, Martin Ježek a Tomáš Varga

Zleva Tomáš Vozáb, Martin Ježek a Tomáš Varga

Nadnárodní síť Publicis Groupe konsoliduje část svých aktivit v Česku. Místní pobočku své PR agentury MSL připojuje ke své digitální agentuře Kindred. Ta vznikla spojením digitálních agentur Nydrle, Inspiro a Nurun poté, co českou agenturní skupinu Kindred koupil loni na podzim právě Publicis. MSL přišla do Česka zhruba rok předtím. Teď agentury společně založily nové specializované oddělení Kindred.MSL, které bude fungovat jako součást Kindred a zaměří se na oblasti influencer marketingu a strategického PR, s důrazem na měřitelné KPI. Má jít o vyústění dosavadní spolupráce, která začala už po loňském převzetí skupiny Kindred Publicisem. Klienty agentur jsou třeba Huawei či Auto Kelly.

Nově spojený tým jako strategický ředitel povede Martin Ježek, který se v Kindredu dlouhodobě věnuje propojování dat a kreativity. Tým budou tvořit specializovaná oddělení. „Kindred stojí na třech pilířích - obsahu, datech a technologiích. MSL jako konzultační agentura, jejíž komunikace je založená na datech a vlastních platformách, do tohoto schématu skvěle zapadá. Hned první společné projekty ukázaly benefity vzájemné spolupráce a spojení know-how,“ tvrdí Ježek. Vedle něj bude ve vedení spojené agentury Tomáš Vozáb na pozici head of reputation, zodpovědný za PR, influencer marketing a event marketing. Do Kindredu přišel loni v srpnu, po dvou letech v čele PR agentury Gong konkurenční skupiny Dentsu Aegis (agenturní brand Gong PR v této skupině letos na jaře zanikl).

„Oblast střední a východní Evropy je pro dynamický rozvoj globální sítě MSL zásadní. Spojení sil MSL a Kindredu bude mít významný vliv na posílení postavení MSL v této části Evropy,“ prohlásil Guillaume Herbette, globální výkonný ředitel MSL. Jím řízená síť PR agentur Publicisu má ve střední a východní Evropě pobočky v Polsku, Bulharsku, Rumunsku, Slovinsku, Turecku a Česku. Regionální aktivity MSL koordinuje varšavský hub, který vede Sebastian Hejnowski, výkonný ředitel MSL právě pro střední a východní Evropu a zároveň chief growth officer polské pobočky Publicis Groupe.

Samotná MSL letos představila platformu pro influencer marketing MSL Fluency. Ten plánovala zavést v desítkách zemí včetně Česka už do konce března, teď uvádí, že nástroj „bude plně k dispozici od září 2019“. „V Publicisu chceme propojovat expertízy napříč jednotlivými agenturními týmy a v duchu přístupu Power Of One nabízet klientům jedno komplexní řešení. Přesun týmu MSL pod křídla Kindredu dával z tohoto pohledu od začátku smysl. Vznik Kindred.MSL a aktivní využívání platformy Fluency posunou naše kompetence v oblasti PR a influencer marketingu na další úroveň,“ věří Tomáš Varga, šéf Publicis Groupe pro střední Evropu.           

Publicis Groupe s ústředím ve Francii tvoří čtyři huby - Publicis Communications (do něj spadají agentury Publicis Worldwide, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, BBH, Marcel, Fallon, MSL a Prodigious), Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Blue 449, Performics, Digitas), Publicis Sapient a Publicis Health. Skupina působí ve víc než stovce zemí a zaměstnává na 75.000 profesionálů.