Agenturní skupina Publicis Groupe v Paříži představila interní komunikační platformu Marcel, pojmenovanou po svém zakladateli Marcelu Bleustein-Blanchetovi. Funguje na bázi umělé inteligence od Microsoftu a má umožnit přerod Publicisu „z holdingové společnosti na platformu vytvářející pracovní sílu“. Propojí 80.000 zaměstnanců a 1200 subjektů skupiny po celém světě, včetně Česka.
Platforma Publicisu bude nejprve k dispozici jako mobilní aplikace pro Android a iOS. Funguje v podstatě jako databáze dosavadních výstupů a know-how agentury, včetně kontaktů na její lidi, a v rámci toho jako asistent pro chytré, rychlé hledání. Ovládat se přitom dá jak textovými vstupy, tak také hlasem. V pozdějších verzích ho bude možné používat také na počítačích, případně z dalších rozhraní. „Marcel teď prochází testováním první stovkou alfauživatelů. Betaverzi bude mít v červnu k dispozici prvních tisíc lidí vybraných tak, aby představovali reprezentativní vzorek uživatelů z Publicis Groupe sestavený podle agentur, rolí a míst, kde působí. Na základě zpětné vazby od této skupiny uživatelů se aplikace následně doladí. Cílem je, aby do roku 2020 mohlo Marcel používat 90 % našich zaměstnanců,“ oznámila skupina.
Technologie Microsoftu zvaná Knowledge Graph propojuje v Marcelu strukturovaná a nestrukturovaná data, která má organizace k dispozici, a následně mapuje jejich vzájemné vztahy. Následuje zpracování, filtrování, propojení a organizace dat, přičemž umělá inteligence má zajistit jejich vysokou užitnou hodnotu pro konkrétní pracovníky. Agenturní zaměstnanci přitom nebudou muset používat Marcel povinně.
Při navrhování platformy spolupracovala Publicis Groupe také s reklamním festivalem Cannes Lions. Díky tomu získala přístup k chystané digitální databázi The Work, obsahující přes 200.000 kreativních děl oceněných na festivalu v letech 2001 až 2018.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Metoda Markovič: Hojer. Na festivalu Serial Killer poprvé vyhrál český seriál
