V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Půl roku po Bajerovi se šéfem Mall Group stává Hanuš, přišel z Telenoru

Jan Hanuš byl ředitelem operátora Telenor Hungary, řídil také Emco či Kostelecké uzeniny.

Jan Hanuš

Jan Hanuš

Novým generálním ředitelem skupiny internetových obchodů Mall Group je od ledna Jan Hanuš. Do Mallu přišel po dvouletém působení ve funkci ředitele telekomunikačního operátora Telenor Hungary, předtím šéfoval společnostem Emco nebo Kostelecké uzeniny, podílel se též na vedení potravinářských firem Douwe Egberts, Vitana a Yoplait. Předsedou představenstva zůstává Jakub Havrlant, bude dál zodpovědný za strategický rozvoj Mall Group. Po odchodu Oldřicha Bajera v polovině loňska řídila Mall Group čtveřice manažerů. Skupinu vlastní Havrlantova Rockaway Capital jako řídící akcionář (20 %), PPF Petra Kellnera (40 %) a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče (40 %).

Podle posledních zveřejněných výsledků Mall Group v roce 2019 zvýšila tržby o 7 % na 708 milionů eur (přes 18 miliard Kč), ztráta se ale snížila jen na 66 milionů eur, v přepočtu se tak pohybovala opět kolem 1,7 miliardy Kč. Čtvrtý kvartál roku 2020 by měl podle dnešního vyjádření firmy už ziskový. „Meziročně rosteme o 30 %. Mým cílem je další posílení pozice Mallu na všech regionálních trzích a jeho další růst. Hodně si slibuji od dalšího rozvoje marketplace a programu Mall Partner,“ uvedl nový šéf Hanuš.

Mall Group působí v devíti zemích střední a východní Evropy, zaměstnává přes 2.000 lidí. Kombinuje tradiční e-commerce, online prodej potravin Košík.cz, internetovou televizi Mall.tv a finanční služby pro internetové nakupování Mall Pay. V roce 2020 doručila zákazníkům přes 11 milionů objednávek. Svou platformu poskytuje i dalším prodejcům, jeho marketplace čítá na 1,5 milionu položek a čerstvě zahrnul třeba zboží Marks & Spencer.

Mall Partner

Marks & Spencer je jedním z prodejců v programu Mall Partner