Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Punčochář koupil libereckou televizi RTM Plus

„Chceme mít malou, hezkou, sexy televizku regionální,“ plánuje na severu Čech bývalý šéfproducent zpravodajství celoplošné televize Prima Jan Punčochář.

  • ČTK
  • 03. 07. 2015 20:15
Jan Punčochář. Foto: TV Prima

Jan Punčochář. Foto: TV Prima

V Libereckém kraji začala vysílat nová regionální televize RTM Plus. Nahradila původní televizi RTM, která kvůli finančním problémům ukončila vysílání 1. července dopoledne. Ještě týž den vysílala nová televize poprvé v rámci terestrické Regionální televize a dnes už ji mohou opět sledovat i diváci na Jablonecku a Liberecku na původních kanálech i na internetu.

„Původní RTM zůstala svou úrovní na počátku 90. let minulého století, my chceme dělat televizi pro 21. století,“ řekl dnes ČTK Jan Punčochář, bývalý šéfproducent zpravodajství televize Prima, který je novým majitelem televize. Médiáři přiblížil, že televizi provozuje přes svou pražskou firmu Modern Production. Jak taky řekl, své úspory investoval do odkoupení vybavení, převzal i desítku zaměstnanců a vypořádal dluhy, které souvisely s provozem televize a vysíláním. „Další dluhy předchozího majitele ale platit nebudu,“ dodal.

Punčochář původně do RTM přišel zhruba před měsícem s nabídkou stabilizace a reorganizace. „Před půl rokem jsem skončil na Primě, začínal jsem se nudit a věděl jsem, že můžu pomoct,“ vysvětlil. Když ale zjistil, že se s majitelem Zdeňkem Chlebíkem nedohodne, rozhodl se televizi převzít. Vyrovnal dluhy za pronájem prostor i vysílání a připravil zcela novou koncepci.

„Chceme mít malou, hezkou, sexy televizku regionální, na kterou se diváci budou rádi koukat, samosprávy s ní budou rády spolupracovat a klienti – firmy, v ní budou rádi inzerovat, protože jim to bude dávat smysl. Zároveň to ale má být televize, která si na sebe vydělá, když to jde v Plzni, Brně nebo Českých Budějovicích, nevidím důvod, proč by to nešlo v Liberci,“ dodal majitel televize. Vysílat by měla zatím půlhodinové, později hodinové smyčky.

Podle průzkumu, který si Punčochář nechal na přelomu května a června zpracovat společností SANEP, zná RTM zhruba polovina dospělých obyvatel Liberecka a Jablonecka, kolem 35.000 lidí se na ni denně dívá. „Dost nás to překvapilo,“ přiznal. Číslo je podle něj dost vysoké a ukazuje to, že lidé mají o regionální vysílání zájem. Už v srpnu by se podle něj měli diváci díky investici do nové technologie dočkat kvalitnějšího obrazu. „Byli bychom rádi, kdyby se na přelomu roku podařilo rozšířit vysílání i na Českolipsko a Semilsko,“ dodal Punčochář.