Puntík Mladé fronty má nového majitele, konkurence chystá Špuntík

Novým majitelem trojice dětských titulů Mladé fronty se stala ostravská Valora Investment. Chystaný Špuntík bude řídit Pavla Köpplová, která vedla časopisy Sluníčko a Mateřídouška.

Titulní strana prvního vydání časopisu Puntík

Časopis Puntík vydávala Mladá fronta od léta 2017

Šest dní po prodeji online divize se prodaly vybrané tištěné tituly už nefungující Mladé fronty. Dětské tituly Puntík, Maminčin Puntík a Tečka převezme ostravská firma Valora Investment Jakuba Lichnovského. Zdravotnické tituly Vakcinologie, Ortopedie a Zdravotnictví a medicína získala firma Eezy Publishing Martina Ježka. Aktiva spojená s časopisem Motocykl kupuje bývalý šéfredaktor tohoto titulu Petr Slezák. Přímý prodej je ve všech případech podmíněný schválením insolvenčním soudem.

O dětské časopisy Puntík, Maminčin Puntík a Tečka! soutěžilo s Valorou brněnské vydavatelství Extra Publishing, které produkuje tituly Dráček, Báječná školka a Předškolák. Výše příhozu byla stanovena na 50.000 Kč, Valora zvítězila s nabídkou 3,509 milionu Kč (2,9 milionu bez DPH). Obě firmy přitom v minulých týdnech nabízely jen částku pod milion. Předmětem převzetí jsou kromě časopisů též ochranné známky, domény a profily na sociálních sítích s nimi spojené, autorská práva, předplatitelské kmeny a zároveň závazek vůči existujícím předplatitelům 2,9 milionu Kč.

„Udělali jsme maximum pro to, aby se časopis dostal do rukou spolehlivého investora, který zajistí, aby časopisy Puntík a Tečka mohly vycházet v nezměněné kvalitě. Tato informace určitě potěší desítky tisíc dětí a jejich rodičů, kterým už časopisy chyběly. Redakční tým začne okamžitě pracovat na novém vydání, aby se časopis ke čtenářům dostal co nejdříve,“ cituje agentura ČTK jednatele firmy Valora Investment Lichnovského.

O zdravotnické tituly a o Motocykl se přihlásil vždy jeden zájemce. Kupní cena tři zdravotnických titulů je 484.000 Kč (včetně DPH), Motocyklu pak 199.000 Kč (včetně DPH). Závazky vůči stávajícím předplatitelům přitom u zdravotnických titulů činí 400.000 Kč, u Motocyklu dokonce 750.000 Kč.

Mladá fronta tak rozprodejem svého majetku zatím získala 20 milionů Kč. Z dnešního prodeje má celkem 4,2 milionu Kč. Prodej online divize firmě Internet Info Marka Antoše minulý týden vynesla 15,8 milionu Kč. Dalších 19 milionů Kč může přinést prodej knižní divize, tolik minulý týden nabídla největší tuzemská nakladatelská skupina Albatros Media.

V majetkové podstatě Mladé fronty je mimo jiné ještě podíl 7,2 % v distribuční firmě Mediaprint & Kapa Pressegrosso.

Ještě v lednu má přijít Špuntík

Vydavatelství A 11 Aleše Zavorala dnes dopoledne avizovalo, že začne vydávat další nový časopis, tentokrát pro předškoláky, s názvem Špuntík. Měsíčník se pod vedením Pavly Köpplové a s ilustracemi Michaely Bergmannové bude snažit zaujmout děti ve věku od 2 do 6 let i jejich rodiče a prarodiče. Köpplová do roku 2018 vedla dětské časopisy Sluníčko a Mateřídouška a vydává autorské kalendáře Rodinný plánovač či Logopedický plánovač.

Obálka prvního vydání časopisu Špuntík

Obálka prvního vydání časopisu Špuntík

A 11 plánuje během ledna a února spustit také vydávání časopisů Mladý svět, Eko Česko a Transport Journal, nicméně Špuntík má být první letošní novinkou. Vyjít má 25. ledna, stát má 39 Kč. „Očekáváme, že se stane jedním z nejoblíbenějších dětských časopisů na trhu. I proto ho vydáme ve velkém nákladu a výrazně ho podpoříme i marketingově,“ prohlásil majitel a ředitel A 11 Zavoral. Pro Špuntík plánuje tištěný náklad 40.000 kusů a rozsah 32 + 8 + 4 stran. Distributorem bude Mediaprint Kapa.

Tři a půl roku vycházel Puntík

Časopis Puntík od léta 2017 vydávala Mladá fronta, která kvůli insolvenci na sklonku loňského roku ukončila provoz. Puntík už v posledních měsících loňského roku přestal vycházet. Teď v rámci rozprodeje majetku Mladé fronty získal nového majitele.

„Z hlediska majetkové podstaty optimální“ byla podle insolvenční správkyně Hýskové nabídka Valora Investment, která přislíbila 926.001 Kč. Firma kromě toho kritizovala jednak to, že si A 11 zaregistrovalo „parazitující“ známku Šputník, jednak to, že Extra Publishing láká dosavadní předplatitele dětských titulů Mladé fronty k sobě, prostřednictvím webu Záchrana předplatného. Proti údajnému preferování Valory se ozvalo Extra Publishing a zvýšilo nabídku na 945.000 Kč. Nakonec se dětské časopisy prodaly za téměř čtyřikrát tolik.

Skoro všichni už z Mladé fronty odešli

Vydavatelství Mladá fronta od ukončení provozu soudem loni v prosinci nevyvíjí žádnou činnost a nemá už skoro žádné lidi. „Nepodařilo se zajistit žádné provozní financování Mladé fronty, nedošlo k ani částečné úhradě závazků vůči zaměstnancům a spolupracovníkům Mladé fronty, jakožto k úhradě jakýchkoliv nákladů spojených s elementárním provozem závodu – tedy například nedošlo k hrazení nákladů spojených s hostingem webů a údržbou domén, s nájmem externího hlavního skladu knih, nákladů spojených s tiskem a distribucí časopisů, IT infrastrukturou nutnou pro základní komunikaci uvnitř Mladé fronty,“ shrnul před několika dny generální ředitel Mladé fronty Karel Novotný.

„Už asi 98 % původních zaměstnanců není v pracovním poměru s Mladou frontou. Od poslední zprávy také došlo i k ukončení členství Mladé fronty v Unii vydavatelů a v organizaci ABC ČR. Konstatujeme, že v danou chvíli tedy Mladá fronta nemá zaměstnance a spolupracovníky, zázemí pro redakční práci a ani provozní prostředky,“ napsal také ředitel. „S ohledem na to, že všem zaměstnancům a spolupracovníkům Mladé fronty včetně managementu nebyly do dnešního dne uhrazeny platy počínaje za říjen 2020 (bez perspektivy uhrazení měsíců následujících), docházelo ze strany drtivé většiny těchto osob dle platné legislativy k okamžitému ukončování smluvních vztahů s Mladou frontou. Tímto došlo podle našeho názoru ke ztrátě nejvýznamnější hodnoty Mladé fronty (jedná se o zkušenosti, odbornost a osobní vazby redaktorů a ostatních pracovníků).“

„Management Mladé fronty po řadu uplynulých měsíců dělal maximum v provozní oblasti pro zachování hodnoty Mladé fronty, ale za daných, delší dobu nezměněných okolností, už nemá nástroje a prostor pro zajištění jakékoliv kontinuity závodu. Management ve všech předchozích zprávách opakovaně apeloval na všechny zúčastněné strany, že jedinou cestou je rychlé zpeněžení závodu. V tuto chvíli pak jako okamžité východisko pro uspokojení věřitelů spatřujeme v rychlém prodeji dílčích aktiv,“ dodal Karel Novotný.