Putovní Zlaté pero převzala copywriterka z DDB

Výroční trofej obdržela na pražské lodi Cargo Gallery letošní vítězka Simona Luteránová.

Z letošního předávání putovního Zlatého pera

Z letošního předávání putovního Zlatého pera

Po faráři či kapitánovi policie přebrala letos Zlaté pero, putovní výroční trofej pro autora nejlepšího reklamního textu roku, vítězka původem ze Slovenska. Cenu pravidelně uděluje český Creative Copywriters Club a letos jí získala copywriterka Simona Luteránová, která byla spolu s kolegy z agentury DDB Prague oceněna za dvě vlny kampaně, která v sobě skrývá místní slovní hry a české reálie a pražskému magistrátu pomohla upozornit na očkování proti covidu. Předání trofeje proběhlo koncem června na lodi Cargo Gallery. „Přes vytvalý déšť se sešlo okolo pětatřiceti kolegů z branže. Každý cechovní mejdan totiž posouvá náš obor dál,“ prohlásil Petr Vlasák, prezident pořádajícího Creative Copywriters Clubu.

„Je skvělé, že porota ocenila nejen hru se slovy, ale také myšlení a koncept za ní. Obě vlny kampaně totiž pracují s různými insighty a slovní hrátky v nich nejsou samoúčelné,“ podotkla letošní vítězka. „Kromě toho je kampaň také krásným příkladem spolupráce s klientem. Málokdo si pamatuje úplně první kampaň z doby, kdy covidová komunikace byla velice emotivní. Pro ty další jsme přístup i tonalitu otočili doslova o 180 stupňů, abychom odlehčením a humorem reagovali na rostoucí frustraci ve společnosti. Bez důvěry a odvahy magistrátu by to nebylo možné a my jsme jím za to moc vděční. Díky patří i kolegům Ondřeji ZvolskémuJiřímu Kirchnerovi, kteří kampaň obohatili o několik nápadů.“

Na shortlistu se objevily také práce Společně za bezpečný domov od agentury Triad pro prodejce nábytku Ikeasérie fiktivních skript Vysoké školy života od designéra Pavla Fuksy a jeho týmu a kampaň Ruce od agentury Comtech Can pro Český červený kříž. „Už druhým rokem společně se značkou Ikea zvyšujeme povědomí o tématu domácího násilí. Tentokrát jsme se rozhodli jít více do hloubky a poukázat na stereotypy, které panují ve společnosti. Protože přesně ty zabraňují oběti domácího násilí v opuštění násilného vztahu. Proto jsme se ve scénáři rozhodli pracovat s konkrétními ‚hláškami‘, které jsme téměř odposlechli mezi lidmi. A které zaujali i porotu. Shortlist ve Zlatém peru je pro nás důkazem, že ke každému tématu a copywritingu je potřeba přistupovat s citem a porozuměním tématu,“ řekla Michaela Brůhová, copywriterka z Triadu.

Autory textu Ceny poroty – dva české hokejové fanoušky, kteří slovy opsali barvy na ukrajinské vlajce – se bohužel dohledat nepodařilo. Pokud je někdo zná, přihlaste se prosím redakci Médiáře.

Jak čeští fanoušci vyřešili zákaz vyvěšení ukrajinské vlajky při hokeji

Jak čeští fanoušci vyřešili zákaz vyvěšení ukrajinské vlajky při hokeji

Sdílejte