Český obchod s teniskami a streetwearem Queens, který v prosinci oslavil patnáct let na trhu, má nový eshop v anglickém jazyce. Globální web Queens.global je dalším krokem na cestě Queensu do zahraničí. V září loňského roku představil slovenský eshop Queens.sk, od roku 2017 provozuje také e-shop v němčině na iQueens.de. Do zahraničí směřovalo v roce 2018 přibližně 30 % všech objednávek, které zákazníci v Queensu udělali.
„Naší ambicí pro nadcházející měsíce je dostat se na větší evropské trhy jako je Velká Británie, Francie nebo Itálie, ale také do Polska nebo Maďarska. Globální verze eshopu bude takovým lakmusovým papírkem, co nám pomůže otestovat zájem zákazníků. Ukáže, na které státy bychom se měli víc zaměřit a v budoucnu pro ně třeba připravit i lokální jazykovou mutaci,” říká Adam Šitavanc, který má v Queensu na starosti obchod.
V roce 2018 šlo kolem 25 % všech objednávek z Queensu k východním sousedům Česka, 5 % do ostatních zemí a 70 % do Česka. “Slováci u nás loni za tenisky a streetwear utratili kolem 40 milionů Kč, dramatické navýšení jsme pozorovali hlavně ve druhé polovině roku. Na slovenském trhu cítíme obrovský potenciál k růstu - díky otevření eshopu se nám prodeje na Slovensku v posledním kvartále roku 2018 meziročně zvedly o 60 %, v předvánočním období skoro o 90 %,” doplňuje Adam Šitavanc. Celkové zahraniční tržby Queensu meziročně rostou o stovky procent, na rok 2019 zde plánuje obrat v řádech vyšších desítek milionů korun.
O doručování do ciziny se starají společnosti Balíkobot a Zásilkovna.
V roce 2018 se Queens soustředil spíš na technologické a organizační změny než na dramatické navyšování obchodních výsledků. Růst tržeb, který plánoval mezi 5 až 10 %, se mu i tak podařilo mírně překonat. Do světa poslal kolem 50.000 párů tenisek a víc než 90.000 kusů oblečení a doplňků. Nejprodávanějším artiklem byly jednoznačně bílé tenisky Nike Air Force 1, které se stabilně drží na vrcholu už řádu let - jsou to ostatně první boty značky Nike, které kdy byly v Queensu k dostání.
Letos chystá firma několik novinek. Jako první na českém trhu přivítá do portfolia značky Band of Outsiders a Samsøe & Samsøe. Ještě větší fokus bude věnovat influencerům, společným projektům a merchi. A zaměří se i na technologie: do svých e-shopů například plánuje implementovat lokální platební metody. Němci budou moci využívat Sofort, zákazníci z Nizozemí iDEAL a Belgičané Bancontact.