Český obchod s teniskami a oblečením Queens testuje interaktivního chatbota ve facebookovém Messengeru. Nazývá ho Andrejka. Zákazníky má zásobovat informacemi o novinkách a radit s často kladenými otázkami. Zaměstnanci tak mají mít víc času na individuální záležitosti nakupujících. O technologickou stránku chatbota se postaralo prototypovací studio Status Quack, aplikace běží na platformě Chatfuel. Pokud se chatbot osvědčí, chce ho Queens využívat hlavně pro péči o zákazníky, hlídání objednávek a informování o offline aktivitách, jako jsou třeba eventy v pobočkách.
„Nového chatbota zatím vnímáme hlavně jako brandový nástroj. Vycházíme vstříc zákazníkům, kteří chtějí dostávat novinky ze světa streetwearu, a také jim chceme být kdykoliv po ruce - čísla jasně ukazují, že čím dál více objednávek dokončují právě na mobilu. Uvědomujeme si, že chatbot ale není pro všechny. Míříme s ním především na naši core zákaznickou skupinu, která žije streetwearem od hlavy až k patě,“ říká Daniel Klíma, který má v Queensu na starosti online komunikaci a obchodní rozvoj.
Aktuálně Queens svého chatbota testuje na vybraném vzorku nakupujících. Během prvních 48 hodin se k odběru novinek přihlásilo a s chatbotem konverzovalo kolem 400 lidí. Za tři dny měl chatbot víc facebookových konverzací než oddělení zákaznické péče za posledních 30 dní. Queens chatbot reaguje na předem definovaný soubor otázek na základě nastavených pravidel, jeho komunikační styl je neformální. Jeho hlavním úkolem je upozorňovat na novinky podle výběru nakupujících a zajistit, aby měli zákazníci informace dřív než kdokoliv jiný. Chatbot také umí odpovědět na často kladené dotazy.