Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Rada napadá tvrzení Newsroomu o Štěpánkovi

Redaktorka Tereza Řezníčková a nominanti do rady pro vysílání. Repro: Newsroom ČT24

Redaktorka Tereza Řezníčková a nominanti do rady pro vysílání Olga Ulrichová, Petr Štěpánek a Patrik Košický. Repro: Newsroom ČT24

Regulátorovi vysílání vadí, jak televize veřejné služby referovala ve svém pořadu Newsroom ČT24 o adeptovi na volné místo právě ve vysílací radě. Po České televizi rada pro vysílání žádá vysvětlení konkrétně ohledně výroku následujícího znění: „No a Petr Štěpánek. Člověk, který ve velké radě seděl už na přelomu tisíciletí. Bylo to v době, kdy stát prohrál arbitráž o televizi Nova a musel za to zaplatit před deset miliard. Podle mnoha komentátorů za to mohla i tehdejší rada, spoluvedená právě panem Štěpánkem.“ Tak o nominantu Štěpánkovi mluvila moderátorka týdeníku České televize o médiích Tereza Řezníčková v jeho vydání z neděle 23. září.

Radní požadují, aby ČT do 30 dní vysvětlila, „z jakého důvodu nebyly v kontextu citovaného výroku uvedeny zdroje prezentovaných tvrzení, ani skutečnosti, které se týkají dalšího vývoje zmiňované kauzy (zejména závěry Vyšetřovací komise Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR), čímž mohli diváci získat nedostatečné a zavádějící informace o této kauze i o roli, kterou v ní sehrál Petr Štěpánek jako tehdejší místopředseda a nynější kandidát na post člena RRTV“.

Štěpánek byl mezi třemi nominanty nedávno proběhlé volby do rady pro vysílání, dalšími dvěma byli Patrik Košický za KDU-ČSL a Olga Ulrichová za Piráty. Štěpánek z volby ještě před jejím začátkem odstoupil, když poslanci ANO dali najevo, že ho nepodpoří. Vadily jim vulgární výrazy, kterými je Štěpánek opakovaně častoval na sociálních sítích. Plénum sněmovny ze zbylých dvou adeptů nevybralo a volba se bude opakovat.