Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Rada pro reklamu: Penny Market propaguje „Českou kvalitu“ eticky

  • ČTK
  • 17. 09. 2012 15:39

Reklamní kampaň řetězce Penny Market v duchu sloganu „Nakupujte hezky česky“, který podle sdružení Spotřebitel.net mohl klamat zákazníky, je v souladu s etickým kodexem reklamy. ČTK o tom dnes informoval výkonný ředitel Rady pro reklamu (RPR) Ladislav Šťastný.

Podle něho rada rozhodla v souladu s tím, jak firma zareagovala na vznesené stížnosti. Jejich základem bylo zjištění Státní zemědělské a potravinářské inspekce (SZPI), že logo Česká kvalita Penny Market přidělil také potravinám, které byly vyrobeny v zahraničí. Špatně označený byl mimo jiné například sunar z Velké Británie, jogurty z Francie a sýr s vlákninou se Slovenska.

Penny Market se bránil tím, že potraviny jsou vyrobené podle tradičních českých receptur. Označení u výrobků, na které upozornila SZPI, ale stáhl. „U výrobků zavináče Fishi a sýr Maratonec má Penny Market jiný výklad než SZPI, přesto rozhodnutí SZPI respektuje a i u těchto výrobků bylo označení odstraněno,“ uvedla firma v dřívější tiskové zprávě.

Společnost Penny Market, která v Česku provozuje zhruba 340 diskontních obchodů, patří společně se supermarkety Billa do německé obchodní skupiny REWE Group. Kampaň na prodej českých potravin, jejíž součástí je také web www.nakupujtehezkycesky.cz, spustila firma začátkem února.